راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلتفرم‌های تبادل رمزارز چگونه زیر 10 دقیقه کاربران خود را احراز هویت کنند؟

ایجاد توازن بین تجربه کاربری و امنیت (پاسخگویی به رگولاتور) در احراز هویت کاربران خود، یکی از مهم‌ترین چالش‌های اصلی پلتفرم‌های تبادل رمزارز شده تا حدی که گاهی عمده تمرکز و فعالیت‌های صرافی به آن معطوف می‌شود.


چالش‌های صرافی‌ها در احراز هویت کاربران


با توجه به اظهارنظر پلتفرم‌های تبادل رمزارز، عمده چالش‌های این پلتفرم‌ها عبارت‌اند از:

  1. طولانی و زمان‌بر شدن احراز هویت کاربران
  2. عدم شفافیت المان‌های احراز هویت از سمت رگولاتور
  3. صرف هزینه‌های کلان برای احراز هویت
  4. درگیری بیش‌ازحد با عملیات احراز هویت کاربران

راه‌حل چیست؟


یوآیدی، ارائه‌دهنده سرویس احراز هویت دیجیتال (e-KYC) در ایران است که در مدت چهار سال فعالیت خود در این زمینه با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، راهکاری جامع به بازار عرضه کرده و در مدت فعالیت خود توانسته است به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلفی سرویس‌دهی کند.

یکی از بخش‌هایی که این سرویس جوابگوی چالش‌های آنهاست، پلتفرم‌های تبادل رمزارز هستند. این پلتفرم‌ها می‌توانند با استفاده از این سرویس، همزمان که خواسته‌های رگولاتور را برآورده می‌کنند در کمتر از 10 دقیقه کاربران خود را فارغ از تعداد آنها احراز هویت کنند. یکی دیگر از مزیت‌های آن، صرفه‌جویی در منابع و هزینه‌های مد نظر برای احراز هویت است.


سرویس احراز هویت یوآیدی در قالب API


یوآیدی قبلاً سرویس احراز هویت خود را در قالب SDK ارائه داده بود ولی با توجه به نیاز پلتفرم‌های تبادل رمزارز برای سفارشی‌سازی مراحل احراز هویت کاربران خود و تجمیع راهکار احراز هویت در پلتفرم خود، مرحله اصلی احراز هویت خود را به‌‌صورت API نیز به بازار ارائه کرده است.

در این API، ویدئوی سلفی کاربر از سمت پلتفرم دریافت شده و کنترل امنیتی زنده‌بودن تصویر (Liveness Detection) آن بررسی می‌شود و پس از تأیید زنده‌بودن تصویر، چهره زنده کاربر با چهره کارت ملی او مقایسه شده و نتیجه احراز هویت به‌عنوان خروجی API به سمت پلتفرم ارسال می‌شود.

مزایای API احراز هویت یوآیدی:

  • امکان سفارشی‌سازی مراحل احراز هویت
  • تجمیع راهکار احراز هویت در اپلیکیشن یا سایت پلتفرم تبادل رمزارز
  • عدم نیاز به زیرساخت‌های پرهزینه
  • پیاده‌سازی آسان و سریع

با استفاده از سرویس API احراز هویت یوآیدی صرافی‌ها بعد از احراز هویت کاربر خود می‌توانند با اطمینان بیشتر، امنیت بالاتر و ریسک کمتر به کاربران خود خدمت‌رسانی کنند. پلتفرم‌های رمزارز برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه این سرویس در سایت یوآیدی مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.