راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

والکس از ربات معامله‌گر رونمایی کرد / ارائه رایگان ربات تریدر به کاربران

ربات تریدر یا بات معامله‌گر (Trader Bot) سیستم خودکاری است که امکان انجام معاملات به‌صورت خودکار را برای سرمایه‌گذار فراهم می‌کند. این ربات مدتی است به بازار ارزهای دیجیتال راه پیدا کرده است؛ البته قبلاً در بازار فارکس و سهام هم استفاده می‌شد. در ایران نیز صرافی آنلاین والکس ربات معامله‌گر را به پلتفرم خود اضافه کرده و به‌صورت رایگان به کاربران خود ارائه می‌دهد.

بات‌های معامله‌گر با توجه به الگوریتم‌ها و استراتژی‌هایی که سازنده‌ آن در پیکربندی نرم‌افزار پیاده می‌کند، تقسیم‌بندی می‌شوند.

در حال حاضر صرافی والکس دو ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid) و گرید بی‌نهایت (Infinity Grid) را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

بات‌گرید نقطه‌ای (Spot Grid)

بعد از تعیین سقف و کف و گریدهایی که بین این دو خط قرار می‌گیرند، این بات در بازار صعودی سفارش فروش ثبت می‌کند و در بازار نزولی هم سفارش خرید ثبت می‌شود.

بات‌گرید بی‌نهایت (Infinity Grid)

این نوع از بات‌ها حرکت قیمت کوین خاصی را پیش از اجرای سفارش خرید یا فروش در نظر می‌گیرند و بر اساس صعودی یا اصلاحی بودن روند، موقعیت خریدوفروش را باز می‌کنند.

ربات‌ ارز دیجیتال هنگام انجام معاملات در مقایسه با انسان دارای چند مزیت است. برای مثال، ربات ارز دیجیتال درگیر هیجان، ترس یا طمع نمی‌شود و به دلیل نداشتن احساس، بهتر از انسان عمل می‌کند. همچنین بازار رمزارزها در تمامی ساعات شبانه‌روز فعال است و تعطیلی ندارد. ربات معامله‌گر ارز دیجیتال، یک دستیار معاملاتی است که می‌تواند ۲۴ ساعت روز خریدوفروش ارز دیجیتال انجام دهد.

لازم به ذکر است که کارمزد استفاده از بات‌ها بسیار کمتر از معامله‌های عادی است و دو بات معامله‌گر والکس برای انجام هر معامله، معادل ۰.۱ درصد کارمزد دریافت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.