راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد جذب سرمایه حوزه ساخت ماشین‌آلات صنایع معدنی با همکاری کارن کراد برگزار شد

رویداد جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات بخش معدن و صنایع معدنی سه‌شنبه 8 شهریورماه توسط مرکز نوآوری معادن و صنایع (ایمینو) و سامانه تأمین مالی جمعی کارن کراد در سالن همایش ایمیدرو برگزار شد. معرفی و ارائه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ماشین‌آلات بخش معدن و صنایع معدنی به سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بالقوه این طرح‌ها، جذب سرمایه برای آن‌ها و ارتقا و پیشرفت اکوسیستم کارآفرینی کشور از اهداف این رویداد هستند.

در رویداد دموماین که به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار شده، 8 شرکت دانش‌بنیان در حوزه ماشین‌آلات بخش معدن و صنایع معدنی ایده و محصولات خود را معرفی کردند.

همچنین در این مراسم شرکت ملی فولاد ایران، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و مرکز نوآوری ایمیدرو تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه‌ای را در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری در زنجیره صنعت فولاد با اولویت طرح‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی، منعقد کردند.

حسین منصوری، مجری طرح اکوسیستم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با آرزوی موفقیت برای حضار و ضمن سخنرانی در حوزه‌ رویکرد ایمینو در اکوسیستم نوآوری در بخش معدن، از چالش‌های بنیادین اکوسیستم نوآوری به مواردی مثل سنتی بودن بخش معدن و نقش پررنگ دولت، اختصاص منابع ناکافی، یارانه‌های انرژی و نظام رانتی و چالش‌های مدیریت ریسک اشاره کرد و یادآور شد این دومین رویداد از سلسله رویدادهای به‌هم‌رسانی حوزه معدن و ماشین‌آلات معدنی است.

وجیه‌الله جعفری، ریاست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز با اشاره به ارتقای ماشین‌آلات معدنی و اهمیت استفاده از طرح‌های نوآورانه گفت: «ما با ایجاد بستری مناسب برای سازندگان و ساختاری درست و سیاست نتیجه‎‌گرا به دنبال پیشرفت روزافزون و بهره‌وری بیشتر هستیم که در نهایت خروجی مناسبی در جهت اشتغال‌زایی و توسعه در پی داشته باشد.»

در ادامه رویداد، نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان ابتکار عرصه فناوری هوشمند، آبتین توسعه بی‌کران، کانی فرآوران بن‌فن، شرکت معدن یاران دانش، شرکت نانو مبنا ایرانیان، شرکت کیمیا صنعت اسپادانا، شرکت مبتکران اشیا هوشمند و شرکت صنعتی تلاشگران سپهر، دستاوردها و اقداماتشان را برای جذب سرمایه معرفی کردند.


شرکت ابتکار عرصه فناوری هوشمند


شرکت‌ دانش‌بنیان ابتکار عرصه فناوری هوشمند، راهکارها و محصولاتی جهت پایش سلامت و مدیریت ماشین‌آلات معادن ارائه می‌دهد، سرمایه مورد نیاز این شرکت 40 میلیارد تومان است.


شرکت آبتین توسعه بی‌کران


شرکت دانش‌بنیان آبتین توسعه بی‌کران، با فروش و نصب سیلوگان و فلش‌گان جریان آب را در چاه‌ها، جریان مواد فله را در سیلوها و هاپرها، جریان ذوب فلـزات را در هیترها و جریان نفت را در چاه‌ها تداوم می‌بخشد. آبتین توسعه بی‌کران 500 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.


شرکت کانی فرآوران بن‌فن


شرکت دانش‌بنیان کانی فرآوران بن‌فن، طراح و سازنده ماشین آلات پیشرفته فرآوری معدنی از جمله بالمیل، سلول‌های فلوتاسیون، دیسک فیلتر و… است. این شرکت با توان و ظرفیت طراحی پایه و تفصیلی خطوط تولید، اقدام به طراحی، ساخت و نصب تجهیزات سبک‌ و سنگین در صنایع فرآوری مواد معدنی ازجمله مس، آهن، سرب و روی و خط تولید آهک هیدرات کرده است. این شرکت به 30 میلیارد تومان سرمایه احتیاج دارد.


شرکت معدن یاران دانش


شرکت دانش‌بنیان معدن یاران دانش در زمینه‌ تولید انواع دستگاه‌های انفجار جهت استخراج ماده معدنی و امور عمرانی و نظامی، آموزش آتش‌بازی و روش‌های صرفه‌جویی اقتصادی در عملیات انفجار فعالیت دارد. بالغ بر 98درصد از دستگاه‌های انفجار در ایران ساخت این شرکت است. سرمایه موردنیاز معدن یاران دانش 15 میلیارد تومان است.


شرکت نانو مبنا ایرانیان


شرکت دانش‌بنیان نانو مبنا ایرانیان با طراحی و تولید انواع اسپکتروفتومتر و آنالیزورهای نوری آب و گاز مشکل کم‌آبی، خشکسالی و مسئله‌ دسترسی به آب را حل می‌کند. این شرکت به 20 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.


شرکت کیمیا صنعت اسپادانا


شرکت دانش‌بنیان کیمیا صنعت اسپادانا، با مشاوره و ارائه خدمات فنی و مهندسی، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی واحدهای گندله‌سازی با تکنولوژی ایرانی SRK، امکان طراحی و ساخت کلیه تجهیزات مکانیکی پروژه در داخل کشور، بازیافت حرارتی کوره پخت به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و پیاده‌سازی طرح در محوطه‌های کارگاهی را میسر می‌کند. سرمایه موردنیاز این شرکت 10 میلیارد تومان است.


شرکت مبتکران اشیا هوشمند


شرکت دانش‌بنیان مبتکران اشیا هوشمند، ارائه‌دهنده آخرین تکنولوژی روز دنیا در صنعت اینترنت اشیا، کلان‌داده‌ها، هوش مصنوعی و راهکارهـای ترکیبی خلاقانه است که به 2 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.


شرکت صنعتی تلاشگران سپهر


شرکت دانش‌بنیان تلاشگران سپهر با طراحی و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته حفاری و معدنی، در جهت کاهش هزینه و بالابردن راندمان، طرح‌های جدید و پیشرفته‌ای را ایجاد کرده‌ و حالا به 158 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.