راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره ۶۳ هفته‌نامه کارنگ و رمزارز شماره ۳۳ منتشر شد

کارنگ که هر هفته به مهم‌ترین مسائل اقتصاد نوآوری ایران و جهان می‌پردازد و با چهره‌ها و فعالان کسب‌وکار حوزه اقتصاد نوآوری گفت‌وگو می‌کند، به شصت و سومین شماره خود رسیده است. جدیدترین شماره کارنگ با عکس جلدی از احمد طاهرخانی، مدیرعامل هومکا، منتشر شده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است.

طاهرخانی در گفت‌وگو با کارنگ می‌گوید: «درباره اندازه بازار سلامت دیجیتال در ایران، در گزارشی که اخیراً منتشرشده، صحبت از 1800 میلیارد تومان است. این در حالی است که اندازه کل بازار سلامت 140 هزار میلیارد تومان است. درنتیجه سهم سلامت دیجیتال هنوز بسیار اندک است و نشان می‌دهد در ابتدای راه هستیم و هنوز اتفاق عجیب‌وغریبی نیفتاده است.»

شماره شصت و سوم کارنگ یک گفت‌وگوی لجستیکی نیز دارد. مجید فغانی، مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی پیشتاز راه و شهر توضیح می‌دهد: «از سال گذشته تبادل اطلاعات و آشنایی با مجموعه باسلام آغاز شده و از سال جاری همکاری را به شکل پایلوت اجرایی کردیم. در حال حاضر داکیومنت‌ها مابین طرفین تبادل شده و API ما در اختیار سایت باسلام قرار دارد.

شماره شصت و سوم کارنگ در صفحه زنان نوآور نیز گفت‌وگویی با ندا هاشمی داشته است. هاشمی یک کارگاه گالری ساخت زیورآلات طلا و نقره دارد و معتقد است افراد باید فارغ از رشته تحصیلی و رتبه کنکور و قضاوت اطرافیان، مسیری را انتخاب کنند که به آن علاقه‌مند هستند و هرگز از طی‌کردن این مسیر خسته نشوند و به تلاششان ادامه دهند و اجازه ندهند رؤیاهایشان زیر بار قضاوت‌های جامعه از بین برود و توانایی‌های خود را نادیده نگیرند.

در این شماره کارنگ، گزارش‌های متعددی هم در مورد موضوعات مختلف ازجمله رونمایی بانک ملی از شرکت فینوداد تهیه‌ شده است. دوم شهریورماه همزمان با آغاز هفته دولت، بانک ملی ایران طی مراسمی از شرکت فینوداد رونمایی کرد. به این ترتیب فینوداد رسماً فعالیت خود را به‌عنوان یک شرکت مستقل و واسط میان نوآوری و بانک ملی با بهره‌گیری از فناوری‌های شرکت داده‌ورزی سداد آغاز کرد. فینوداد قرار است اهرم فعالیت‌های نوآورانه بانک ملی باشد.

در شماره سی و سوم ضمیمه هفتگی رمزارز، گفت‌وگوی مفصلی با پایه‌گذاران پادکست سوم ژانویه منتشر شده است. پرهام لیلیان، علیرضا مفتخر، یزدان عباسی و افشین حیدرپور پایه‌گذاران پادکست سوم ژانویه هستند که هرکدام سال‌ها در حوزه رمزارزها و بلاکچین فعالیت می‌کرده‌اند. عباسی در گفت‌وگو با رمزارز می‌گوید: «این پادکست به درد کسانی می‌خورد که تقریباً اطلاعاتی در این حوزه ندارند، به این حوزه علاقه‌مند شده‌اند و نمی‌دانند از کجا شروع کنند.»

علیرضا مفتخر در گفت‌وگو با رمزارز بیان کرد: «معتقدیم برای اینکه بتوانیم صدای خود را به گوش رگولاتور برسانیم، نیازمند ایجاد یک کامیونیتی هستیم. پادکست سوم ژانویه به این کار، کمک کرده است.»

پرهام لیلیان نیز باور دارد که: «محتواهای فنی برای عموم افراد خسته‌کننده است. اما ما می‌خواستیم فضایی ایجاد کنیم تا افراد با حوصله و علاقه بیشتری به مباحث گوش دهند.»

او همچنین ادامه داد: «80 درصد پروژه‌های  ICO اسکم بودند و از بین رفتند. یعنی از هر 10 پروژه فقط دو پروژه باقی ماند. پروژه‌هایی زنده می‌مانند که زیرساختی باشند.»

گزارش‌های مربوط به واردات خودرو با رمزارز، ‌جذب سرمایه بازی‌های بلاکچینی و رمزپول بانک ملی را می‌توانید در این شماره بخوانید. طبق تصمیم دولت، فقط رمزارزهایی می‌توانند برای واردات خودرو استفاده شوند که منشاء داخلی داشته و توسط ماینرهای مجوزدار استخراج شده باشند. به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی، «فقط کسانی که استخراج رمزارز انجام داده‌اند، در چارچوب آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران می‌توانند از آن برای واردات استفاده کنند.»

کارنگ و رمزارز را می‌توانید به صورت رایگان از سایت هفته‌نامه کارنگ دانلود کنید. همچنین برای دریافت اشتراک هفته‌نامه کارنگ می‌توانید از سایت فروشگاه راه‌پرداخت اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.