راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کشف تخلفات فروش آرد با سامانه‌های طرح نان / دسترسی به میزان خریدهای افراد با کد ملی

به گفته وزیر اقتصاد در برنامه «بدون توقف»، برای اولین بار می‌توانیم اعلام کنیم که هر کارت ملی در چه ساعتی از روز چه تعداد نان خریداری کرده است.

احسان خاندوزی در برنامه بدون توقف که با موضوع بررسی عملکرد اقتصادی دولت در هفته دولت پخش شد، گفت:  «در بررسی‌ها دریافتیم که حدود ۳۰ درصد از میزان توزیع آرد در کشور صرف فروش نان نمی‌شود.» او ادامه داد: «با سامانه طرح نان تعداد نان‌های خریداری شده توسط هر کد ملی سنجیده می‌شود، مثلاً ممکن است فردی در یک نانوایی 3 میلیون کارت بکشد اما آن نانوایی 3 میلیون تولید نداشته و آرد فروخته باشد. در دو سه ماه اخیر بدون اینکه مردم فشاری احساس کنند، چنین مواردی را شناسایی کرده‌ایم.»

به گفته خاندوزی، استانداران کشور می‌توانند روزانه عملکرد نانوایی‌های استان را بررسی کنند و بسنجند که کدام یک از آنها تخلفات را انجام داده است.

او تصریح کرد: «استاندارها به‌صورت روزانه آمار میزان مصرف آرد استان‌های خود را می‌بینند و موظف هستند در صورت مشاهده تخلف برای دفعه اول به نانوایی تذکر دهند.»

خاندوزی همچنین بیان کرد که اول از طریق سامانه‌های آرد و نان انحراف را به حداقل می‌رسانیم و در فاز بعدی به سراغ افزایش قیمت خواهیم رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.