راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قیمت شیبا اینو در انتظار یک دلار؛ آینده شیبا اینو چگونه خواهد بود؟

قیمت شیبا اینو در طول تاریخ حضورش، فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است. نتیجه این تاریخچه قیمتی پرتلاطم، سود و زیان هنگفت سرمایه‌گذاران بسیاری است. بسیاری از طرف‌داران این ارز دیجیتال در انتظار بازگشت باشکوه این ارز دیجیتال و رسیدن آن به نقطه یک دلار هستند؛ اما آیا قیمت شیبا اینو می‌تواند انتظار سرمایه‌گذارانش را برآورده کند؟ کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال بر این میم‌کوین چه تأثیری خواهد داشت؟ آیا می‌تواند مجدداً راه صعودی خود را در پیش بگیرد؟


رویدادهای مهم در تاریخچه قیمت شیبا


قیمت ارزهای دیجیتال تا حد زیادی می‌تواند به اخبار و اتفاقاتی که در جوامع هواداری در جریان است؛ وابسته باشد. در ادامه نقاط مهم تاریخی شیبا و تأثیر آن بر قیمت این ارز دیجیتال را مرور خواهیم کرد:


ماجرای بوترین و شیبا؛ خالق اتریوم و شیبا چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟


تعداد کل توکن‌های شیبا 1 کواردیلیون است. ریوشی در همان ابتدا نیمی از کل عرضه را به‌حساب ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، اهدا کرد. ویتالیک بوترین به داشتن چنین قدرتی در اکوسیستم شیبا علاقه‌مند نبود. در نتیجه 10 درصد از این دارایی را به‌حساب یک صندوق خیریه مبارزه با کووید 19 در هند اهدا کرد و باقی توکن‌ها را سوزاند. این مسئله در ابتدا بر قیمت شیبا اینو تأثیر منفی داشت اما درنهایت به شناخته شدن این ارز دیجیتال و رشد قیمت آن کمک بسیار زیادی کرد.


حمایت افراد شناخته‌شده از شیبا اینو


مشابه تاریخچه قیمتی دوج کوین، تاریخچه قیمت شیبا نیز از تأثیر افراد مشهور بر آن بی‌نصیب نمانده است. ایلان ماسک در 14 مارس 2021 اعلام کرد که می‌خواهد بر روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. انتشار این توییت در رشد قیمت شیبا تأثیر بسیار زیادی داشت و به گسترش جامعه آن کمک کرد. علاوه بر این جردن بلفورت با نام مستعار گرگ وال استریت، در 20 آوریل همان سال توییت کرد: «شیبا اینو را به من نشان بده.»


لیست شدن شیبا در صرافی‌های مهم جهانی


از نقاط کلیدی دیگر تاریخچه ارز شیبا می‌توان به لیست شدن در صرافی‌های متعدد اشاره کرد. لیست شدن شیبا اینو در صرافی بایننس و کوین بیس منجر به رشد قیمت این ارز شد. قیمت شیبا اینو پس از لیست شدن در صرافی بایننس 114 درصد و پس از لیست شدن در صرافی کوین بیس 30 درصد افزایش پیدا کرد. شیبا اینو با لیست شدن در صرافی کوین بیس از رقیبش، دوج کوین، پیشی گرفت.

در ادامه این ماجراها 523 هزار نفر از طرف‌داران شیبا برای لیست شدن این ارز دیجیتال در صرافی رابین‌هود امضا جمع کردند. صرافی رابین‌هود که یکی از معتبرترین صرافی‌های جهان است، ابتدا با لیست شدن شیبا به دلایل امنیتی مخالفت کرد اما پس از مدتی بالاخره به خواسته هواداران این ارز دیجیتال تن داد و آن را لیست کرد.


معامله با شیبا اینو


Shopping.io در 5 جولای 2021 همکاری خود را با شیبا اعلام کرد. به‌این‌ترتیب خرید از فروشگاه‌هایی مانند ای بی، آمازون و والمارت با ارز شیبا ممکن می‌شد. این خبر از پتانسیل این ارز دیجیتال برای استفاده در معاملات به عنوان یک ارز خبر می‌داد و به همین خاطر موردتوجه بسیاری از فعالان جامعه ارزهای دیجیتال قرار گرفت.


صرافی غیرمتمرکز شیبا


صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ یکی از اقدامات خلاقانه توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال بود. این صرافی غیرمتمرکز با همکاری دو صرافی شناخته‌شده یونی سواپ و  Curve Finance  راه‌اندازی شد. تنها پس از 24 ساعت بیش از یک میلیارد معامله در صرافی شیبا سواپ صورت گرفت.


شیبا اینو در متاورس


با داغ شدن بحث متاورس در جوامع ارزهای دیجیتال، شیبا اینو از حرکت بعدی خود رونمایی کرد. توسعه‌دهندگان شیبا اعلام کردند که درحال‌توسعه پروژه شیباورس هستند. تحلیل‌گران معتقدند که این مسئله می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روند قیمت شیبا اینو داشته باشد. علاوه بر این چنین فعالیت‌هایی از تلاش شیبا برای به‌روز ماندن خبر می‌دهد. 


چه آینده‌ای در انتظار قیمت شیبا است؟


رسیدن قیمت شیبا به یک دلار، هدفی است که جامعه هواداری شیبا در رؤیای آن به سر می‌برد؛ اما آیا این مسئله ممکن است؟ البته که بازار ارزهای دیجیتال در طی این سال‌ها ثابت کرده که هیچ‌چیز غیرممکنی وجود ندارد و نمی‌توان آینده دقیقی را پیش‌بینی کرد؛ اما باوجود تمامی این حرف‌ها ارزش یک دلار هر توکن شیبا اینو به نظر غیرممکن می‌آید. تحلیل‌گران بسیاری از رشد قیمت و پتانسیل بالای این پروژه صحبت کرده‌اند و رشد قیمت زیادی را برای شیبا متصورند. بااین‌وجود حتی خوش‌بین‌ترین تحلیل‌گران بااحتیاط در خصوص قیمت یک دلاری شیبا صحبت می‌کنند. 

یکی از فاکتورهای اساسی و مهم هر ارز دیجیتال، غیرمتمرکز بودن آن است. باوجوداینکه بنیان‌گذاران شیبا تمامی تلاش خود را در این راستا به کار برده‌اند؛ گفته می‌شود که عمده توکن‌های شیبا (71 درصد) در کیف پول 8 نهنگ نگهداری می‌شود. علاوه بر این 41 درصد از این تعداد تنها در کنترل 1 نهنگ است. این مسئله امنیت سرمایه‌گذاری بر این ارز دیجیتال را تهدید می‌کند. زمانی را تصور کنید که تنها یکی از نهنگ‌های شیبا دیگر علاقه‌ای به نگهداری از این ارز دیجیتال نداشته باشد. به‌طورقطع قیمت شیبا با سقوطی مواجه خواهد شد که سایر سرمایه‌گذاران را نیز متضرر خواهد کرد. 

ناگفته نماند که شیبا اینو تا به امروز مخالفان بسیاری داشته و بااین‌وجود توانسته راه خود را از سایر میم کوین‌ها جدا کرده و از آن‌ها سبقت بگیرد. اقدامات فعالانه و خلاقانه شیبا به این ارز دیجیتال هویتی فراتر از یک میم کوین بخشیده است. توسعه‌دهندگان این پروژه همواره در تلاش‌اند تا شیبا اینو همپا با تکنولوژی و ترندهای روز جهانی پیش رفته و از مهم‌ترین حوادث و امکانات عقب نماند. علاوه بر این شیبا اینو دارای یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ارزش‌گذاری، یعنی کامیونیتی یا جامعه هواداری فعال، است. این مسئله می‌تواند در افزایش قیمت شیبا تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. تا جایی که بعضی از تحلیل‌گران معتقدند قیمت شیبا تا 5 سال آینده رشد خوبی خواهد داشت.


قیمت شیبا اینو را در نوبیتکس لحظه‌ای رصد کنید


اگر از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در ارز شیبا هستید نباید از حرکات لحظه‌ای قیمت شیبا غافل باشید. اطلاع از قیمت لحظه‌ای شیبا کمک خواهد کرد تا بهترین قیمت را برای خریدوفروش انتخاب کنید. 

نوبیتکس، بازار مبادله ارزهای دیجیتال در ایران است که با دارابودن معامله‌گران فعال امکان خریدوفروش را در قیمت موردنظر شما فراهم می‌کند. علاوه بر این باتوجه‌به ذخیره‌سازی سرد دارایی دیجیتال در نوبیتکس شما می‌توانید از بابت امنیت دارایی خود خاطرجمع باشید. با دنبال‌کردن قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی نوبیتکس می‌توانید از کوچک‌ترین حرکت در بازار ارزهای دیجیتال باخبر شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.