راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به سرویس دایرکت دبیت آسان پرداخت / راهکاری برای جلوگیری از ورود مکرر کاربر به درگاه پرداخت اینترنتی

شرکت آسان پرداخت پرشین با محصول دایرکت دبیت در چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه حضور داشت. دایرکت دبیت با عنوان پرداخت مستقیم یکی از سرویس‌های جدید سوپر اپلیکیشن آپ است. در این سرویس کاربران این امکان را خواهند داشت تا با روشی نوین، با صادرکردن مجوز برای برداشت مستقیم از حساب بانکی، پرداخت سفارش‌های خود را انجام دهند.

به گفته بهرام میربختیار مدیر فروش محصول کیف پول و دایرکت دبیت آپ، این محصول جدیدترین محصول گروه آسان پرداخت است که باهدف تسهیل و تأمین امنیت در پرداخت‌های الکترونیکی طراحی شده است‌. این روش پرداخت به‌صورت Embedded (درون‌برنامه‌ای) منحصراً در سوپر اپلیکیشن آپ ارائه شده؛ به همین دلیل موجب کاهش نرخ خطا و امنیت بیشتر نسبت به سایر رقبا است. 

البته کاربر برای عقد پیمان پرداخت مستقیم، محدود به سوپر اپلیکیشن آپ نمی‌شود و این امکان را دارد که از طریق وب‌سایت‌ و سرویس‌های متصل، پرداخت مستقیم را فعال‌سازی کند. به گفته میربختیار، دایرکت دبیت راهکاری برای جلوگیری از ورود مکرر کاربران به درگاه پرداخت اینترنتی است.

پرداخت‌های دایرکت دبیت آپ به دو صورت تراکنشی و اشتراکی انجام می‌شود؛ کاربر در ابتدا پیمانی در بستر آپ ثبت می‌کند و به‌واسطه پیمان، پس از بررسی مالکیت حساب بانکی و سیم‌کارت، سقف مبلغ برداشت روزانه را به همراه مدت‌زمان پیمان انتخاب می‌کند و پس از آن تنها با یک کلیک پرداخت‌های خرد و پرتکرار خود را انجام می‌دهد.

همچنین برای پرداخت‌های حق اشتراکی، حتی بدون کلیک، حق اشتراک‌ها در موعد مقرر پرداخت خواهد شد. میربختیار با اشاره به اهمیت دایرکت دبیت اشتراکی گفت: «یکی از مزایای دایرکت دبیت اشتراکی این است که تمدید اشتراک کاربران را برای مجموعه تضمین می‌کند و کاربران هم همیشه خیالشان از پرداخت به موقع اشتراک آسوده است.»

او ادامه داد: «اسنپ فود یکی از شرکت های پیشتاز در استفاده از سرویس پرداخت مستقیم برای سهولت در پرداخت کاربرهای خود است. سیب اپ جدیدترین شرکتی است که برای استفاده از این سرویس اقدام کرده است.»


کیف پول و دایرکت دبیت مکمل یکدیگرند


میر بختیار با بیان اینکه ممکن است برخی کاربران این سرویس را فعال کنند اما از نحوه کارکرد دایرکت دبیت مطلع نباشند و با پیامک برداشت از حسابشان مواجه شوند، توضیح داد: «آسان پرداخت برای مدیریت دایرکت دبیت، داشبوردی را برای کاربران طراحی کرده است تا علاوه بر بررسی پرداختی‌های خود، در هر زمان امکان لغو یا ویرایش پیمان دایرکت دبیت خود را داشته باشند.»

او با تأکید بر اطلاع‌رسانی پیش از برداشت مستقیم اضافه کرد: «بر اساس مفاد قراردادمان با پذیرنده‌‌ها، یک روز قبل از برداشت وجه مستقیم از حساب، برای کاربر پیامک اتمام حق اشتراک و برداشت وجه ارسال می‌شود.»

به گفته میربختیار، این قابلیت که کاربر می‌تواند دایرکت دبیت خود را لغو، تمدید و یا حتی ویرایش آن را به‌راحتی از طریق اپلیکیشن انجام دهد، امکانی است که آسان پرداخت را از سایر ارائه‌دهندگان این سرویس متمایز کرده است. این امکانات پاسخ آپ به اعتماد کاربرانش است. او با بیان اینکه دایرکت دبیت آپ سریع و ایمن است عنوان کرد: «حفظ اطلاعات کاربران اولویت اصلی تیم‌های فنی و تکنولوژی آپ است.»

میربختیار در پاسخ به پرسشی درباره مزیت دایرکت دبیت نسبت به سایر روش‌های پرداخت آپ (اعتباری و کیف پول) گفت: «ساختار سرویس‌های پرداختی آپ متفاوت است. و هر کدام مزیت‌های خود را دارد. کیف پول آپ بیش از 13 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، بسیاری از کارهای روزمره مردم با کیف پول انجام  می‌شود. سرویس اعتباری نیز امکان خرید حضوری و آنلاین را فراهم کرده و در مورد دایرکت دبیت هم می‌توانیم به پرداخت امن ،آسان و سریع اشاره کنیم.»

او در پایان با بیان اینکه اگر کیف پول کاربری که دایرکت دبیتش فعال است شارژ نداشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ عنوان کرد: «کیف پول و دایرکت دبیت مکمل یکدیگر هستند و کاربران فعال آپ به سمت استفاده از دایرکت دبیت خواهند رفت. همچنین این امکان فراهم است که با فعال‌کردن پرداخت مستقیم، کیف پول آپ به‌صورت خودکار شارژ ‌شود و همیشه موجودی لازم برای پرداخت‌های خرد مانند پرداخت عوارض آزادراهی و خرید شارژ و اینترنت و سایر پرداخت‌های پرتکرار فراهم باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.