راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایمنتا در مسیر بیمه‌های خرد / ایمنتاکارت؛ کارت‌هایی که بیمه‌نامه هستند

شرکت ایمنتا از بدو تأسیس خود همواره سعی داشته روش‌ها و طرح‌های نوین بیمه‌ای را متناسب با نیاز بازار به شکل ساده برای تمامی اقشار جامعه ارائه کند. این شرکت سعی کرده همواره به نیاز مشتری و نماینده بیمه احترام بگذارد و منافع طرفین را در طرح‌های خود لحاظ بکند.

 شرکت ایمنتا با بررسی و تحلیل بازار بیمه‌های خرد و سهام این بازار در صنعت بیمه کشور اقدام به شناسایی علل حجم کم این‌گونه محصولات بیمه‌ای کرد. تیم محصول و توسعه بازار ایمنتا با بررسی رفتار بیمه‌گزاران، مشکلی اساسی را شناسایی کرد و آن اینکه زمان و فرایند صدور یک بیمه‌نامه خرد به‌گونه‌ای است که برای نمایندگان و شبکه فروش جذابیتی ندارد؛ چرا که نمایندگان باید برای یک کارمزد حداقلی وارد فاز مارکتینگ و فروش این نوع بیمه‌نامه‌ها شوند که این امر دارای توجیه اقتصادی برای نمایندگان نیست و از طرف دیگر، مراجعه به نمایندگی و کارگزاری‌ها برای بیمه‌گزار به‌منظور تهیه بیمه‌های خرد امری دشوار و زمان‌بر به‌حساب می‌آید.

به همین خاطر برای اولین‌بار در سال‌های 96 و97 فروش بیمه کارتی با سرمایه ثابت توسط ایمنتا صرفاً در رشته بیمه عتبات عالیات اجرا شد. ایمنتا در این طرح موفق شد در فاز تست اولیه رکورد هشتاد هزار فقره صدور را ثبت کند؛ این در حالی است که در آن زمان ابزار صدور محدود به تلفن گویا و بعد از آن پیامک می‌شد.

باتوجه‌به موفقیت اولیه این طرح، مجموعه ایمنتا اقدام به بررسی امکان‌سنجی ارائه بیمه‌های گوناگون در قالب طرح بیمه‌های کارتی کرد و در کنار آن به توسعه پلتفرمی ساده و درعین‌حال کارآمد پرداخت.

در  این فاز طرح به بیمه‌نامه عتبات عالیات محدود نمی‌شود و رشته‌های مختلف بیمه‌ای بدین شکل به بازار عرضه خواهد شد و بیمه‌گزاران می‌توانند این بیمه‌نامه را از نمایندگان بیمه، فروشگاه‌های معتبر و حتی دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه کنند.

در حال حاضر بیمه‌های آتش‌سوزی و حوادث انفرادی هر یک در 3 طرح طلایی، نقره‌ای و برنزی به بازار عرضه می‌شوند. فعال‌سازی این کارت‌ها از دو طریق صورت می‌گیرد؛ روش اول از طریق مراجعه به سایت ایمنتا و روش دوم از طریق کد #ussd *6655*787 تنها با واردکردن رمز کارت و شمار ملی و تاریخ تولد، بیمه‌گزار می‌تواند در کمتر از 30 ثانیه بیمه‌نامه حوادث انفرادی یا آتش‌سوزی خود را فعال کند. همچنین امکان فعال‌سازی ایمنتا کارت در پلتفرم‌های بیمه‌ای همکار ایمنتا نیز محیا است.

تیم اجرایی ایمنتا قصد دارد ضمن گسترش محصولات بیمه‌ای در قالب بیمه‌های کارتی از جمله بیمه حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت پزشکان و بیمه حوادث آسانسور، سهولت فعال‌سازی این کارت‌ها و روش‌های فعال‌سازی آن  را نیز بهبود بخشد، در همین راستا در حال کار بر توسعه ربات تلگرامی و دستیار صوتی هوشمند جهت فعال‌سازی کارت‌هاست.

گفتنی است ایمنتا برای اجرای این طرح آماده همکاری با شرکت‌های بیمه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.