راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره 59 هفته‌نامه کارنگ و رمزارز شماره 29 منتشر شد

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ، به پنجاه‌ونهمین شماره خود رسید. تازه‌ترین شماره کارنگ با عکس جلدی از مهدی عبادی، هم بنیان‌گذار و مدیرعامل وندار، منتشرشده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است.

عبادی می‌گوید از روز اول هدفمان این بوده که به تمام نیازهای مالی و پرداخت الکترونیکی کسب‌وکارهای آنلاین پاسخ دهیم. این به چه معناست؟ یعنی ارائه مجموعه‌ای از ابزارهای دریافت و پرداخت پول و شاید در آینده، تأمین مالی سرمایه در گردش شرکت‌ها که امیدواریم روزی بتوانیم به این نقطه برسیم.

کارنگ در شماره پنجاه‌و‌نه خود نگاهی به گزارش سال ۱۴۰۰ پلتفرم یکتانت داشته است. بر اساس این گزارش تا پایان سال ۱۴۰۰، پنجاه و پنج هزار کسب‌وکار بـرای تبلیغات خود در وب‌سایت‌ها با یکتانت همکاری کرده‌اند. در مقایسه با آمار سال ۱۳۹۹ می‌توان گفت که سال گذشـته بیست‌ودو هزار کسب‌وکار جدید همکاری خود را با یکتانت آغاز کرده‌اند. بیش از سی و هفت هزار کسب‌وکار علاوه بر یکتانت، حداقل در یکی دیگر از شرکت‌های گروه یکتانـت خدمات دریافت می‌کنند.

در این شماره در صفحه لجستیک گفت‌وگویی با مهدی مساوات، مدیرعامل و هم بنیان‌گذار روناد داشتیم. مساوات می‌گوید کاری که روناد انجام می‌دهد این است که با در اختیار گرفتن همه فرایندهایی کـه بعـد از تأمین تـا لحظه تحویل کامل به خریدار نهایی وجود دارد، این آزادی عمل و وقت اضافی را برای فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد می‌کند تا آن‌ها بتوانند به فروش بیشتر و توسعه کسب‌وکار خود فکر کند.

در صفحه زنان نوآور شماره پنجاه و نهم کارنگ نیز گفت‌وگویی با فرنوش عبدلی درباره خلق برند نوشن گفت‌وگویی منتشر شده است. عبدلی می‌گوید بیــش از ۹۰ درصد بازار طراحی جواهرات اکنون برعکس ۲۰ سال پیش در دست‌زنان است و این آمار کامل است. پس زنان توانسته‌اند خودشان را در این بازار ثابت کنند و مسیر برای ورود و درخشش سایر خانم‌ها هموار است و البته این اتفاق بسیار لذت‌بخش است.

شماره بیست‌ونهم ضمیمه هفتگی رمزارز نیز گفت‌وگویی با خشایار قوام‌فر، مدیر پشتیبانی سیتکس دارد. ازنظر قوام فر فارغ از صعودی یا نزولی بودن بازار، موضوع هیجان و رفتارهای هیجانی کاربران بسیار مهم است؛ موضوعی که در همه بازارهای مالی دنیا اهمیت زیادی به آن می‌دهند و بخش‌های پشتیبانی کسب‌وکارهای این حوزه به‌شدت با آن درگیر هستند. او می‌گوید، تیم پشتیبانی در خط مقدم است و نوسانات بازار هم زیاد هستند. درنتیجه در روزهای نوسانی و هیجانی بازار، سؤالات و درخواست‌های زیادی به سمت ما می‌آید.

در این شماره گزارشی از وبینار آموزشی مزدکس با محوریت پروژه‌های اسکم در فضای رمزارزی منتشر شده است. در این گزارش می‌توانید در مورد چیستی پروژه‌های اسکم و تفاوت آن با پروژه‌های شت‌کوین، بازار اسکم‌های کریپتویی، روش‌های رایج در پروژه‌های اسکم و روش‌های تشخیص پروژه‌های اسکم را بخوانید.

کارنگ و رمزارز را می‌توانید به صورت رایگان از سایت هفته‌نامه کارنگ دانلود کنید. همچنین برای دریافت اشتراک هفته‌نامه کارنگ می‌توانید از سایت فروشگاه راه‌پرداخت اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.