راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دستورالعمل ارائه الکترونیکی اوراق مالیاتی ابلاغ شد

دستورالعمل سازمان امور مالیاتی درخصوص ارائه الکترونیکی اوراق مالیاتی ابلاغ شد؛ بنابر این ابلاغیه با وجود عدم پیاده‌سازی امضای الکترونیکی در سامانه‌های مربوطه اوراق مالیاتی مؤدیانی که درخواست خدمات الکترونیکی را ثبت و ارسال کرده‌اند به صورت الکترونیکی ابلاغ خواهد شد و تا زمان پیاده‌سازی این امکان اوراق مالیاتی بدون امضا در سامانه مورد پذیرش خواهند بود. این دستورالعمل پیش از این در استان زنجان ابلاغ و اجرا شده بود.

به گزارش پایگاه ملی اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات کشور، دستورالعمل سازمان امور مالیاتی موضوع ترتیبات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی طی نامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۵۳۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ توسط رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.

طبق ماده دو این دستورالعمل تمامی مؤدیان دارای ثبت‌نام در نظام مالیاتی که درخواست خدمات الکترونیکی را تأیید و ارسال کرده‌اند، مشمول خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می‌شوند.

همچنین طبق ماده سوم و با توجه به محرمانه و یکتابودن نام کاربری و گذرواژه مأموران مالیاتی برای ورود به سامانه‌های سازمان، صدور اوراق در سامانه حکم امضای برگه توسط مأمور مالیاتی مربوط است؛ لذا تا زمان پیاده‌سازی امضای الکترونیک در سامانه‌های مربوط، اوراق بارگذاری‌شده در حساب کاربری مؤدی بدون امضای فیزیکی در تمام مراجع مالیاتی قابل قبول خواهد بود.

برای اطلاع از مفاد کامل ابلاغیه سازمان امور مالیاتی کشور شما می‌توانید متن کامل را از اینجا بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.