راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایلان ماسک پیشنهاد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را پس گرفت / توییتر شکایت می‌کند

ایلان ماسک پیشنهاد 44 میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر را پس از چند هفته گمانه‌زنی جنجالی مبنی بر ازهم‌پاشیدگی قراردادش برای تصاحب این شرکت پس گرفت.

به گزارش گاردین وکلای ایلان ماسک توییتر را به نقض مفاد چندگانه این توافق متهم کردند. طبق ادعای وکلای مؤسس تسلا و بر اساس توافق ۲۵ آوریل، توییتر موظف بوده است داده‌های درخواستی ماسک را جهت ارزیابی مستقل از شیوع اکانت‌های جعلی یا هرزنامه ارائه کند.

فسخ این معامله به‌سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود و طبق قرارداد 95 صفحه‌ای خرید که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شده است، ماسک باید ثابت کند که توییتر قرارداد اصلی را نقض کرده است؛ درغیر این صورت ممکن است مجبور به پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری شود.

پس از اعلام این خبر توییتر نیز اعلام کرده است که قصد دارد از ماسک برای فسخ این معامله 44 میلیارد دلاری شکایت کند و مطمئن است که پیروز خواهد شد.

برت تیلور، رئیس هیئت‌مدیره توئیتر، در توییتی نوشت: «هیئت‌مدیره توئیتر متعهد به بستن معامله بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با ایلان ماسک است و قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه دنبال کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.