راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به راهکارهای نوین هلدینگ راهبر در نمایشگاه شهر هوشمند / اپراتور گذرگاه خدمات عمومی دولت دوهفته دیگر وارد فاز عملیاتی می‌شود

روز یک‌شنبه دوازدهم تیرماه نمایشگاه شهر هوشمند ایران در مصلای امام خمینی افتتاح شد و تا روز سه‌شنبه چهاردهم تیرماه به اتمام رسید. تعداد زیادی از استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات با حضور در این نمایشگاه محصولات و راه‌کارهای خود را در حوزه موضوعات نمایشگاه شهر هوشمند به بازدیدکنندگان ارائه و معرفی کردند. به همین بهانه نگاهی داشتیم به دلایل و اهداف حضور هلدینگ خدمات انفورماتیک راهبر در نمایشگاه شهر هوشمند 2022.

حمیدرضا نائینی مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ راهبر در معرفی این هلدینگ توضیح داد: «هلدینگ راهبر دارای 30 سال سابقه فعالیت در صنعت ICT کشور است. سهام‌دار اصلی این هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری غدیر است. هلدینگ راهبر را با اجرای پروژه‌های بزرگ نرم‌افزاری حاکمیتی بیشتر می‌شناسند. این هلدینگ طراحی، تولید و پشتیبانی سامانه شبنم که مربوط به ثبت کد ره‌گیری کالاست، سامانه جامع املاک کشور و بسیاری از سامانه‌های فعال در این حوزه را انجام داده است.»

او ادامه داد: «ما چهار دوره اپراتور انتخابات الکترونیک کشور بودیم و نمونه‌هایی از صندوق‌های الکترونیکی و دستگاه‌های احراز هویت دیجیتال را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ایم. لازم به توضیح است که احراز هویت دیجیتال کاندیداهای انتخابات گذشته به وسیله همین دستگاه‌ها انجام شده است و همچنین تعداد زیادی از صندوق‌های الکترونیک این هلدینگ در انتخابات شورای شهر به کار گرفته شد.»

نائینی توضیح داد: «راهبر در سال گذشته به عنوان اپراتور اول گذرگاه خدمات عمومی دولت انتخاب شد که فاز برنامه‌ریزی، ساخت و احداث در حال اتمام است و ظرف یک الی دوهفته آینده وارد فاز عملیاتی می‌شویم. این اپراتور قرار است کل خدمات الکترونیکی دولت به کسب‌وکارها را عرضه کند. پیش‌بینی ما این است که این کسب‌وکار در آینده بسیار توسعه خواهد یافت چراکه حجم زیادی از تراکنش‌های دولت در همین پلتفرم انجام خواهد شد و شرکت سیتاد نیز که از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ راهبر است با همین مأموریت فعالیت می‌کند.»

حمیدرضا نائینی مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ راهبر

مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ راهبر ادامه داد: «ترانزیت پهنای باند بین‌الملل با نام تجاری ریل ‌کام که حاصل تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و شرکت راه‌آهن است از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خدمات انفورماتیک راهبر است. شرکت‌های فناوران اعتماد راهبر و طوبی از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ راهبر هستند که در حوزه‌هایی نظیر نرم‌افزار، امضای دیجیتال و احراز هویت دیجیتال فعالیت می‌کنند. کسب‌وکار هوشمندسازی و تحول دیجیتال را به عنوان یک کسب‌وکار مستقل راه‌اندازی کردیم. یکی دیگر از اهداف حضور ما در این نمایشگاه موضوع هوشمندسازی است که در دو حوزه هوشمندسازی شهر و ساختمان و هوشمندسازی صنعتی محصولاتی را آماده کرده‌ایم. حوزه بعدی دیتاسنتر است که در این زمینه نیز ظرفیت خوبی در طراحی و ساخت دیتاسنتر برای ارائه خدمات داریم. مذاکراتی نیز در این خصوص با وزارت ارتباطات انجام داده‌ایم.»


هدف ما تسهیل‌گری است نه رقابت با کسب‌وکارها


پیشوایی، مدیرعامل شرکت سیتاد، اپراتور اول گذرگاه عمومی خدمات دولت و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ راهبر نیز در ادامه در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار راه پرداخت گفت: «فعالیت اصلی شرکت سیتاد ارائه خدمات دولت الکترونیک است. یکی از خدماتی که می‌توان در حوزه هوشمندسازی به سازمان‌ها و کسب‌وکارها ارائه کرد، تسهیل استفاده از خدمات دولت الکترونیک است؛ سال گذشته مزایده‌ای در سازمان فناوری اطلاعات کشور برگزار شد که خروجی آن انتخاب دو اپراتور گذرگاه عمومی خدمات دولت بود که سیتاد به عنوان اپراتور اول انتخاب شد. با توجه به اینکه به زودی از طریق سازمان فناوری ارتباطات مراسم رونمایی از این پروژه برگزار خواهد شد هدف خود از حضور در این نمایشگاه را معرفی شرکت سیتاد و خدماتی که در این حوزه انجام میدهیم قرار دادیم و خوشبختانه موفق شدیم با سازمان‌ها و کسب‌وکارهای فعال جلسات خوب و موفقی برگزار کنیم و تفاهم‌نامه‌های متعددی منعقد کنیم.»

پیشوایی، مدیرعامل شرکت سیتاد

او ادامه داد: «مدل کسب‌وکاری خود را B2B ترسیم کرده‌ایم و تمایل داریم با توسعه شبکه همکاران تجاری می‌توانیم به بازار بزرگ‌تری دسترسی داشته باشیم .»

مدیرعامل شرکت سیتاد تأکید کرد: «ما به لحاظ کسب‌وکاری منعی برای خدمات‌دهی به کاربران نهایی نداریم. اما به دنبال رقابت با کسب‌وکارها نیستیم و تمایل داریم نقش تسهیل‌گر و تجمیع‌کننده را برعهده‌ داشته باشیم که بتوانیم خدمات خود را توسعه دهیم و به کسب‌وکارها خدمت کنیم.»


هوشمدسازی و امنیت سایبری دو محور دیگر حضور هلدینگ راهبر در نمایشگاه شهر هوشمند


زین‌العابدین، معاون توسعه کسب‌وکار هلدینگ راهبر در خصوص اهداف اصلی حضور این هلدینگ در نمایشگاه به خبرنگار راه پرداخت توضیح داد: «هدف اصلی ما از حضور در این نمایشگاه معرفی اپراتور گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک یا PGSB است. راهبر اولین اپراتور PGSB کشور برای سازمان فناوری اطلاعات است و هفته‌های آینده از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آن رونمایی خواهیم کرد. این گذرگاه قرار است خدمات دولت الکترونیک را به جامعه ارائه دهد.»

زین‌العابدین، معاون توسعه کسب‌وکار هلدینگ راهبر

او ادامه داد: «هدف دیگر هلدینگ راهبر از حضور در این نمایشگاه ارائه توانمندی‌های خود در حوزه هوشمندسازی است؛ بنابراین هلدینگ راهبر با تشکیل یک واحد کسب‌وکار استراتژیک در زمینه تحول دیجیتال و هوشمندسازی در این غرفه خدمات و محصولات خود را در حوزه شهر هوشمند ارائه می‌کند.»

او در انتها تأکید کرد: «در روز اختتامیه نمایشگاه شهر هوشمند امضای چند تفاهم‌نامه با ارگان‌های دولتی نیز در برنامه ماست تا هلدینگ راهبر، محصولات و راهکارهای این هلدینگ در این حوزه بیشتر شناخته شود.»

ارائه راه‌کارهایی در حوزه هوشمندسازی شهری و نیز ارائه زنجیره خدمات امنیت سایبری از دیگر محورهای اصلی حضور هلدینگ خدمات انفورماتیک راهبر در نمایشگاه شهر هوشمند امسال است. برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات هلدینگ خدمات انفورماتیک راهبر به وب‌سایت این هلدینگ مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.