راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد

امروز چهارشنبه، بیست‌وپنجم خردادماه مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد. این مجمع با ارائه گزارشی کوتاه از سیدحسن هاشمی، رئیس سازمان نصر کشور آغاز شد. او ضمن بیان اینکه جلسات نصر کشور نتایج خوبی دربر داشته است، به این موارد اشاره کرد: «تفاهم با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اجرایی شده و بر اساس آن، با پرچم‌داری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، تحولی در حوزه آموزش فناوری‌های نوین و توسعه مشاغل جدید صنعت آی‌تی ایجاد خواهد شد. تفاهم‌نامه دیگر با سازمان فضایی ایران است که بخش خصوصی فناوری اطلاعات را در این صنعت فعال خواهد کرد تا طبق مصوبه شورای عالی فضایی، بتوانیم این فناوری را در سطح جامعه کاربردی کنیم.»

هاشمی در ادامه به اقدامات زیر نیز به‌عنوان دستاوردهای سال گذشته نصر کشور اشاره کرد:

  • جلسات مستمر با وزیر ارتباطات و معاونان ایشان و بیان مطالبات و انتظارات بخش خصوصی؛
  • ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حوزه‌هایی مانند توسعه استارتاپ‌ها؛
  • پررنگ‌کردن نقش سازمان در پروژه شبکه ملی اطلاعات؛
  • رایزنی‌های علنی و غیرعلنی برای جلوگیری از تصویب طرح صیانت؛
  • مطالبه پشتوانه حقوقی برای اعضا از رئیس قوه قضائیه؛
  • رایزنی‌های فشرده برای تثبیت صنعت رمزارز که همه شما از اهمیت و آینده آن باخبر هستید.

پس از گفت‌وگوی مستقیم و صریح اعضای سازمان‌های نصر استانی با رئیس و اعضای شورای مرکزی در نشست مجمع عمومی از رؤسای ادوار سازمان در مجمع نصر کشور تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در ادامه با رأی حاضران در مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور صورت‌های مالی عملکرد سالیانه منتهی به 30 آذر 1400، تأیید شد. همچنین اعضای مجمع، همانند سنوات گذشته، روزنامه «فناوران اطلاعات» را به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار سازمان انتخاب کردند.

در ادامه از حاضران برای اعلام نظر درباره تغییرات اساسنامه، نظام‌نامه‌های پیشنهادی، شورای مرکزی و انتخاب بازرس، رأی‌گیری به عمل آمد و پس از شمارش آرای مربوطه سعید ماجد با 149 رأی به‌عنوان بازرس اصلی و مجید اورعی با 51 رأی به‌عنوان بازرس علی‌البدل سازمان انتخاب شدند.

در ادامه جلسه رأی‌گیری با 216 و 220 رأی موافق به‌ترتیب با نظام‌نامه مالی و اساسنامه الگوی مورد تأیید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور موافقت شد. در نهایت نیز در این جلسه با 182 رأی مخالف، 64 رأی موافق و یک رأی ممتنع با اساسنامه پیشنهادی نصر تهران مخالفت شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.