راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جنیفر لوپز برای افزایش سواد مالی لاتین‌تبار های آمریکا دست به کار شد / تدریس 6 میلیون ساعت سواد مالی و تامین مالی 14میلیارد دلاری

‎جنیفر لوپز با همکاری سازمان غیرانتفاعی گرامین به کارآفرینان لاتین‌تبار امریکایی که به نسبت سفیدپوست‌ها در آمریکا با مشکلات بیشتری برای دریافت تسهیلات مواجه هستند، برای ارتقای سواد مالی و بهبود توانمندی‌هایشان کمک می‌کند. لوپز قصد دارد در راستای تامین مالی 14 میلیارد دلاری این پروژه به موسسه تامین مالی خرد گرامین کمک کند.

به گفته سازمان غیرانتفاعی گرامین که دسترسی به سرمایه و ایجاد اعتبار و آموزش مالی برای کمک به زنان را فراهم می‌کند، لوپز به عنوان سفیر ملی گرامین، به مربیگری شبکه سازمان متشکل از بیش از 150000 کسب‌وکار کوچک تحت مدیریت زنان در جوامع لاتین تبار در سراسر امریکا که درآمد کمتری دارند، حقوقشان افزایش پیدا کند.

این همکاری تا سال 2030 برای پیشبرد این پروژه بشردوستانه، ادامه دارد. هدف پروژه مشترک لوپز و گرامین کمک به توانمندسازی جوامع محروم و ارائه 14 میلیارد دلار تسهیلات به 600000 کارآفرین لاتین‌تبار و 6 میلیون ساعت آموزش سواد مالی است.

‎طبق اعلام موسسه گرامین، لوپز با پیوستن به برنامه وام خرد گرامین، علاوه بر ترویج انگیزه می‌خواهد سطح آموزشی صاحبان مشاغل لاتین‌تبار را در زمینه اعتبار و دارایی بالا ببرد تا آنها بتوانند مسیر استقلال مالی و سواد مالی را درک کنند.

لوپز در بیانیه‌ای گفته که این مشارکت منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید خواهد شد.

به‌گفته‌ لوپز، در حال حاضر که ایده متفاوتی در مورد چگونگی و چیستی موفقیت و نحوه انجام کارها وجود دارد. به نظر می‌رسد تنها عاملی که جامعه لاتین‌تبار را عقب نگه می‌دارد، عدم اشراف بر سواد مالی و در دسترس نبودن سرمایه است.

منبع Forbes
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.