راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دومین تِک‌تاک ایرانسل با موضوع خودروی متصل، چالش‌های فناورانه و فرصت‌های دانش‌بنیان برگزار شد

مرکز نوآوری ایرانسل، دومین پنل تخصصی «ایرانسل تِک‌تاک» (Irancell Tech Talk) را با موضوع «خودروی متصل، چالش‌های فناورانه و فرصت‌های دانش‌بنیان» برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این پنل تخصصی با عنوان «خودروی متصل، چالش‌های فناورانه و فرصت‌های دانش‌بنیان» با حضور مدیرکل کسب‌وکار سازمانی ایرانسل، مدیرعامل اسنپ، مدیر مرکز کسب‌وکار حمل‌ونقل برقی مپنا، عضو هیئت‌علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، مدیرعامل شرکت دلفین، مدیرعامل ایرانسل‌لبز و کارشناسان و متخصصان این حوزه، روز شنبه 7 خرداد 1401، از ساعت ۱۶ تا ۱۸، در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار و به‌صورت زنده از تلویزیون اینترنتی «لنز» ایرانسل پخش شد.

در ابتدای این رویداد علیرضا فرهادی، عضو هیئت‌علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، کلان‌روندهای روز دنیا در حوزه خودروی متصل، زیرساخت مورد نیاز و فواید و چالش‌های پیش رو در حوزه خودروی متصل را تشریح کرد.

در ادامه و در پنل گفت‌وگو، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ به چالش‌های پیش روی حمل‌ونقل هوشمند در حوزه خودروهای متصل و نقش فعلی اسنپ در این زمینه اشاره کرد و گفت: «ویژگی‌های مرتبط با افزایش ایمنی و مانیتورینگ لحظه‌ای سفر که از کاربردهای اولیه و مهم در خودروهای متصل به‌شمار می‌رود، در اپلیکیشن اسنپ در حال توسعه است و در آینده نزدیک، سرعت غیرمجاز، انحراف از مسیر و…، با هدف افزایش ایمنی و آسودگی خاطر مسافران، رصد خواهد شد.»

محسن یوسف‌پور، مدیرکل کسب‌وکار سازمانی ایرانسل در ادامه این پنل گفت: «بحث خودروی متصل یک زیست‌بوم جدید است که به تعامل تمامی ذی‌نفعان در کنار یکدیگر نیاز دارد. اپراتورها نقشی جدی در این زیست‌بوم دارند و می‌توانند شبکه‌ و زیرساخت را در جغرافیای مشخص در اختیار سایر بازیگران این حوزه قرار دهند. ما سعی داریم به‌‌عنوان اپراتور، شرایطی فراهم کنیم تا ذی‌نفعان و سایر بازیگران در کنار یکدیگر، این زیست‌بوم را شکل دهند و برای این منظور ایرانسل در مجموعه ایرانسل‌لبز، مرکز مطالعات خودروی متصل را ایجاد کرده است.»

یوسف‌پور ادامه داد: «بخش کسب‌وکار سازمانی ایرانسل سعی کرده تا مفهوم خودروهای متصل‌ را در اشکال مختلف و در صنایع متنوع، شامل خودروهای سنگین صنایع فولاد و صنایع پخش، پیاده‌سازی کند. به‌صورتی که در حال حاضر حدود 20 هزار خودرو در بخش‌های مختلف صنعت حمل‌ونقل (از خودروهای سنگین در صنعت فولاد تا خودروهای درون‌شهری)، از خدمات خودروی متصل ایرانسل به‌صورت فعال استفاده می‌کنند.»

در ادامه عادل دمشقی، مدیر مرکز کسب‌وکار حمل‌ونقل برقی مپنا، دلیل حضور مپنا در حوزه خودروی برقی و خودروی متصل را تکمیل زنجیره ارزش آن شرکت به‌عنوان بازیگر اصلی تولیدکننده برق و سپس مصرف آن در حوزه حمل‌ونقل پاک اعلام کرد. او همچنین از برنامه‌های این شرکت در زمینه توسعه فناورانه صنعت خودروی برقی و همکاری با ایرانسل در خصوص توسعه زیست‌بوم خودروهای متصل خبر داد.

همچنین در ادامه، محمدمهدی شیران، مدیرعامل شرکت دلفین، افزایش آگاهی عمومی نسبت به فناوری خودروی متصل را عامل اصلی در بهره‌گیری از امکانات این صنعت دانست و بر اهمیت تعریف خدمات قابل ارائه در خودروهای متصل، توسط خودروسازان تأکید کرد.

در این رویداد، امیر چکینی، مدیرعامل ایرانسل‌لبز از افتتاح «مرکز مطالعات خودروی متصل» با همکاری واحد کسب‌وکار سازمانی ایرانسل و حمایت‌های بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل خبر داد. او همچنین از علاقه‌مندی این مرکز به همکاری با بازیگران بزرگ حوزه خودرو و دانشگاه‌ها، به‌منظور رصد فناوری‌های نوین حوزه خودروهای متصل و بررسی تجربیات بین‌المللی و کمک در تدوین استانداردها و دستورالعمل‌ها خبر داد. از دیگر فعالیت‌های این مرکز نیز می‌توان به فراخوان‌های همکاری و مشارکت با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، در توسعه فناوری‌های مرتبط با خودروی متصل اشاره کرد.

مرکز نوآوری ایرانسل، از بازیگران فعال حوزه تحقیقات خودروهای متصل، برای مشارکت در پنل‌های آتی «ایرانسل تِک‌تاک» و همکاری در «مرکز مطالعات خودروی متصل» دعوت می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند رزومه و ایده‌های پیشنهادی خود جهت همکاری را به نشانی ilabs@mtnirancell.ir با عنوان «خودروهای متصل» ارسال کنند.

«ایرانسل تِک‌تاک» سلسله‌پنل‌های تخصصی در حوزه فناوری و با حضور متخصصان و صاحبان صنایع بزرگ است که با هدف به‌اشتراک‌گذاری فرصت‌های توسعه بازار برای استارتاپ‌ها، برگزار می‌شود و اولین دوره آن نیز با عنوان «تحول دیجیتال و فرصت‌های آن برای استارتاپ‌ها»، ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد.

مجموعه ایرانسل‌لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام‌بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند.

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، با راه‌اندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.