راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد / پنجره ملی خدمات دولت هوشمند؛ گامی مهم جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های دولت

معاون اول رئیس‌جمهور راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را بالاترین ابزار مقابله با فساد و همچنین بهترین امکان ایجاد رضایت‌مندی در بین مردم دانست و تأکید کرد: «راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند اقدامی ماندگار و اساسی برای کشور خواهد بود که تأثیر بسزایی در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های دولت و مردم دارد.»

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور صبح روز سه‌شنبه، سوم خردادماه در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصریح کرد: «با راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند مردم به‌راحتی و بدون حضور در دستگاه‌های دولتی و اجرایی از خدمات دولت بهره‌مند می‌شوند که این مهم می‌تواند به کاهش هزینه، زمان و انرژی مردم منجر شود و در عین‌ حال با یکپارچه‌سازی خدمات دولتی در سامانه هوشمند، تمامی خدمات دولتی برای مردم به‌راحتی قابل‌ مشاهده و دسترسی است.»

او ادامه داد: «با راه‌اندازی دولت هوشمند از امضاهای طلایی و برخی فسادها و رانت‌ها کاملاً جلوگیری می‌شود و ضمن شفافیت اطلاعات، دستگاه‌های نظارتی و مردم می‌توانند از چگونگی پیشبرد امور در قوه مجریه و سایر دستگاه‌ها و قوای کشور آگاه شوند.»

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم و همچنین اهمیت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا پایان سال جاری تأکید کرد: «دولت هوشمند یک موضوع فراقوه‌ای است که تمامی دستگاه‌ها و قوا می‌توانند خدمات خود به مردم را در بستر آن عرضه کنند.»


ضرورت شتاب‌بخشی به توسعه فناوری اطلاعات در دستگاه‌های دولتی


در این جلسه که با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس‌کل بانک مرکزی و دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده و روند شکل‌گیری شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بر ضرورت شتاب‌بخشی به توسعه فناوری اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی و دولتی تأکید کرد و گفت: «راه‌اندازی دولت هوشمند از دغدغه‌های دولت سیزدهم و همچنین تأکیدات رئیس‌جمهور بوده و با اجرای موفقیت‌آمیز خدمت‌رسانی هوشمند به مردم بسیاری از مشکلات دولت و اقشار مختلف حل می‌شود.»

او افزود: «تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند تا پایان نیمه اول سال جاری پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه‌اندازی کنند تا پس از یکپارچه‌سازی تمامی این پنجره‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا پایان سال جاری، مردم بتوانند تمام امور و نیازمندی‌های خود به خدمات دولتی از جمله کسب مجوزها، مشاهده ابلاغیه‌ها و نامه‌ها، امور مالیاتی و دریافت خدمات دولتی را به‌راحتی و با استفاده از تلفن همراه و رایانه به‌صورت شبانه‌روزی دریافت کنند.»

زارع‌پور با بیان اینکه با همکاری قوه قضائیه و سایر نهادهای دیگر به‌زودی تمامی خدمات در سایر قوا نیز در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قابل‌ دسترسی و بهره‌برداری برای مردم است، گفت: «زیرساخت‌های قانونی،‌ اجرایی و فنی این اقدام بزرگ در کشور آماده‌ شده و در عین آسان‌سازی خدمت‌رسانی به مردم، مدیران دولتی می‌توانند از طریق یک داشبورد مدیریتی به‌ تمامی گزارش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.