راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس تسهیم در لحظه کیف پول دیجیتال بهار چگونه کار می‌کند؟ / یک راه‌حل کاربردی برای شما و شرکا

فرض کنید دارای کسب‌وکار رزرو اقامتگاه یا اجاره مراکز بوم‌گردی هستید. در این کسب‌وکار، با شرکای مختلفی همکاری می‌کنید که بایستی درصد سهم مربوط به ذی‌نفعان را بلافاصله پس از انجام رزرو، به حساب هر یک از آنها واریز کنید. راه‌حل چیست؟ امروزه تمایل به استفاده از سرویس کیف پول دیجیتال برای انجام تراکنش‌های مالی، رو به افزایش است.

به گزارش روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک بهار، کاربران با استفاده از گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر، می‌توانند اقدام به انجام تراکنش‌های مالی خود کرده و پرداخت‌های خود را از طریق کیف پول مدیریت کنند. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند. آنهایی که مبتنی بر زیرساخت بانکداری متمرکز (Core Banking) هستند، قابلیت‌های بسیار گسترده‌تری نسبت به کیف پول‌های مبتنی بر سوئیچ دارند. یکی از این ویژگی‌ها سرویس تسهیم است که راه‌حلی کاربردی برای مسائل پرداخت گروهی ارائه می‌دهد.

برخی کسب‌وکارها ممکن است حالت چندفروشندگی داشته یا دارای شرکا و ذی‌نفعان مختلفی باشند. تا پیش از ظهور سرویس تسهیم، کسب‌وکارها مجبور بودند تا پایان انجام تراکنش صبر کرده و پس از 24 ساعت که مبلغ به حساب صاحب درگاه واریز شد، از محل حساب خود با تک‌تک شرکا و ذی‌نفعان، تسویه را انجام دهند. این فرایند علاوه بر زمان‌بر بودن، خالی از اشکال نبوده و با پیچیده‌تر شدن عملیات حسابداری، احتمال خطای انسانی را نیز بالا می‌برد. علاوه بر این، هنگامی‌ که کل مبالغ به یک حساب واریز می‌شود، موجودی، بیشتر از درآمد واقعی نمایش داده خواهد شد که از نظر ممیزی مالیاتی، مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت. اینجاست که نقش تسهیم در فرایند تسویه کسب‌وکارها حائز اهمیت خواهد شد. امروزه با پیشرفت فناوری‌های حوزه پرداخت، این کار با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

سرویس تسهیم، با کمک به کسب‌وکارها، آنها را از مشکلات تسویه با شرکا و تأمین‌کننده‌های مختلف نجات می‌دهد. تسهیم وجه، به معنای سهم‌بندی وجوه بین حساب‌های مختلف است؛ به عبارت دیگر، تسهیم به معنای تقسیم مبالغ تراکنش به چند حساب بانکی با نسبت‌های خاص از پیش تعیین‌شده، بین شماره شباهای مختلف بانکی است که می‌توان مبالغ تراکنش را با درصدهای دلخواه، مابین حساب‌های اعلام‌شده تقسیم کرد.

فرایند استفاده از تسهیم بسیار ساده است. به این شکل که پذیرنده ابتدا بایستی به معرفی شماره شباهای شرکا یا ذی‌نفعان، در پنل خود اقدام کند و درصد سهم هر یک از آنها را از تراکنش‌ها مشخص کند. سپس، هر زمان تراکنشی اتفاق افتاد، سیستم به‌صورت خودکار انتقالات مالی را انجام خواهد داد. سرویس تسهیم وجه در مجموعه‌های چندفروشگاهی که دارای صدها و هزاران ذی‌نفع هستند، اهمیت خود را نشان می‌دهد.

از دیگر مزایای استفاده از سرویس تسهیم می‌توان به کاهش چشم‌گیر هزینه‌های حسابداری مالی اشاره کرد. از جمله هزینه‌های قابل توجه در شرکت‌ها و مجموعه‌های تجاری، هزینه‌های مربوط به حسابداری و رسیدگی به امور مالی کارمندان و شرکاست. به کمک سرویس تسهیم، بدون نیاز به داشتن واحد حسابرسی برای محاسبات مالی، یا حساب و کتاب دستی توسط پذیرنده (ذی‌نفعان) برای هر مبلغ تراکنش یا تراکنش‌های ماهانه پذیرنده، مبالغ به‌صورت سیستمی و اتوماتیک و بدون بروز هیچ‌گونه خطای فردی به حساب‌های ذی‌نفعان به‌‌طور جداگانه واریز می‌شود.

در واقع قابلیت تسهیم صاحبان کسب‌وکارها را یاری می‌دهد تا بدون دخالت نیروی انسانی، کاملاً دقیق، سریع و با برنامه‌ریزی مشخص بتوانند منابع درآمدی خود را مدیریت کرده و همچنین واریزی‌های مالی خود را میان شرکا تقسیم کنند؛ بنابراین از آنجا که تسهیم، یک سرویس خودکار است، می‌تواند هزینه‌های حسابداری شرکت‌ها را به حد چشم‌گیری کاهش داده و موجبات رضایت‌مندی کارمندان و افراد ذی‌نفع شرکت را فراهم آورد.

شما می‌توانید با تعریف حساب‌های شرکای تجاری خود یا زیرمجموعه‌های کسب‌وکارتان همچون بازاریابان فروش، استادان آموزشی، کارمند شرکت یا متخصصان فنی پشتیبانی فروش، میزان سهم واریزی به هر حساب به‌صورت ثابت و متغیر (درصدی/ریالی) را تعیین کرده و به‌راحتی تمامی مبالغ ورودی حاصل از فروش را تسهیم کنید. در مثال کسب‌وکار رزرو اقامتگاه، حسابداری آنها به این‌ صورت است که بایستی پس از دریافت وجه از مشتری، سهم خود را از فروش جدا کرده و الباقی مبلغ را به حساب صاحب ویلا یا هتل پرداخت کنند.

به کمک سرویس تسهیم، تمام این فرایند به‌صورت خودکار انجام خواهد شد. به این ترتیب که بعد از انجام عملیات پرداخت توسط مشتری، وب‌سایت ارائه‌دهنده‌ سرویس رزرو اقامتگاه، به‌صورت همزمان درصد حق‌الزحمه‌ خود را از آن فروش مستقیماً دریافت می‌کند و الباقی وجه را به صاحبان هتل‌ها و ویلاها واریز می‌کند.

زیرساخت شرکت تجارت الکترونیک بهار، سال‌هاست که با بهره‌مندی از سیستم اختصاصی بانکداری متمرکز (Core Banking) خود، خدمات و راهکارهای گوناگونی را در حوزه‌های مختلف بانکداری متمرکز، سامانه‌های وفاداری، پرداخت‌های الکترونیکی و کیف پول دیجیتالی در اختیار افراد، سازمان‌‌ها و فعالان کسب‌وکار قرار می‌دهد. این شرکت همچنین امکان بهره‌مندی از سرویس تسهیم را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. کسب‌وکارهای شراکتی برای مدیریت و تسهیم دریافتی‌های خود از فروش محصولات، خدمات و سرویس‌های ارائه‌شده می‌توانند از سرویس تسهیم شرکت بهار استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.