راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش ساعت کاری ساتنا از اول خردادماه

از امروز یکشنبه، اول خردادماه، ارسال دستور پرداخت‌های ساتنا برای مشتریان تا ساعت 14:30 امکان‌پذیر است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، با توجه به تغییر ساعات کاری بانک‌ها بعد از ایام ماه مبارک رمضان و همچنین افزایش زمان پایان تعیین وضعیت چک‌های رمزدار در سامانه چکاوک، از اول خردادماه سال جاری ساعات خاتمه پذیرش و پردازش دستور پرداخت در سامانه ساتنا برای دستور پرداخت‌های بین مشتری ساعت 14:30 و برای دستور پرداخت‌های بین‌بانکی ساعت 15:00 تعیین شده است.

شایان ذکر است در خصوص سامانه پایا، ساعات شروع پردازش چرخه‌ها بدون تغییر و همانند گذشته خواهد بود. گفتنی است پیش از این ساعت خاتمه پذیرش دستور پرداخت در ساتنا برای مشتریان ساعت ۱۴:۰۰ بوده است.

در سامانه ساتنا مشتریانی که در بانک دارای یکی از انواع حساب (جاری، پس‌انداز و مدت‌دار) هستند، می‌توانند نسبت به انتقال وجه (مبالغ بیش از 150 میلیون ریال) به حساب خود یا سایر افراد در سایر بانک‌ها در همان روز اقدام کنند. ساتنا جایگزین کاملی برای چک‌های رمزدار بین‌بانکی است.

تسویه مبادلات بین‌بانکی در این سامانه به‌صورت آنی، قطعی، نهایی و برگشت‌ناپذیر انجام می‌شود، مشروط بر اینکه حساب تسویه بانک دارای مانده کافی برای انجام تسویه باشد، در غیر این‌ صورت مبادلات تا تأمین نقدینگی و تا پایان روز در صف انتظار قرار گرفته و در صورت عدم تأمین نقدینگی، درخواست‌های مربوطه ابطال و برگشت داده می‌شوند؛ بنابراین این سامانه برای دو کاربرد اساسی بانک‌ها، شامل تسویه بین‌بانکی و انجام پرداخت‌های کلان و تجاری ایجاد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.