راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه دریافت بیمه اقساطی در ازکی‌وام با سفته آنلاین چگونه است؟

«حادثه هیچ‌وقت خبر نمی‌کند»؛ این جمله را بارها شنیده‌ایم و حتی دیگر تبدیل به کلیشه شده است؛ اما همه ما حاضریم برای حفظ جان و مال خود هزینه کنیم تا هم خودمان و هم اطرافیانمان از حوادث پیش‌بینی‌نشده در امان بمانند. به گزارش روابط عمومی ازکی‌وام، اقدام برای تهیه بیمه خودرو، از ضروری‌ترین اقداماتی است که با انجام آن، افراد به‌سادگی می‌توانند در برابر حوادث غیرمنتظره ایمن شوند. با اینکه پوشش کامل بیمه خودرو امری اختیاری است، اما صاحب یک خودرو، ملزم است که بیمه شخص ثالث را خریداری کند. شخص ثالث به معنی فرد زیان‌دیده در اثر حادثه‌ای است که راننده و ماشین دیگری در آن مقصر باشد.

درحال‌حاضر شرکت‌های بیمه زیادی وجود دارند که افراد می‌توانند بیمه خودروی خود را از آن‌ها خریداری کنند؛ اما بیشتر این شرکت‌ها خدمات غیرحضوری ندارند یا برای ارائه بیمه‌نامه مدارک زیادی را از فرد تحویل می‌گیرند.

راهکاری که ازکی‌وام ارائه داده، خرید اقساطی بیمه آنلاین تنها با سفته الکترونیکی است. در این راهکار افراد نیازی به ضامن یا ارائه مدرک خاصی برای دریافت بیمه‌نامه خود ندارند. ازکی‌وام در همکاری مشترک با شرکت اعتماد هوشمند آینده برای اولین بار توانسته با استفاده از سفته و امضای دیجیتال، خرید بیمه را به‌صورت اقساطی به کاربران ارائه دهد. در این طرح افراد می‌توانند اقساط خود را در بازه‌های زمانی بلندمدت ۹ و ۱۱ ماهه به‌صورت کاملاً آنلاین پرداخت کنند.

ازکی‌وام درحال‌حاضر این خدمت را از طریق سایت ازکی به افرادی که قصد خرید بیمه شخص ثالث دارند، ارائه داده است. برای آشنایی بیشتر درباره فرایند دریافت بیمه به‌صورت اقساطی در ازکی‌وام، مراحل زیر ذکر شده است.

مراحل دریافت خرید اقساطی بیمه

  • اول؛ انتخاب نوع بیمه از سایت ازکی

برای خرید اقساطی از طریق پلتفرم ازکی‌وام، لازم است که ابتدا در سایت ازکی نوع بیمه خود را انتخاب کنید. به‌دلیل اینکه درحال‌حاضر خرید اقساطی بیمه برای بیمه شخص ثالث فراهم است شما این نوع بیمه را انتخاب می‌کنید.

  • دوم؛ انتخاب شرکت بیمه و روش پرداخت

پس از اینکه استعلام سابقه بیمه شما انجام شد، وارد مرحله انتخاب شرکت بیمه می‌شوید. درحال‌حاضر برای پرداخت با ازکی‌وام، می‌توانید بیمه خود را از بین بیمه‌های آسیا و تعاون انتخاب کنید.

پس از انتخاب شرکت بیمه و ثبت سفارش به مرحله تأیید مدارک خودروی خود و نحوه پرداخت می‌رسید. در این مرحله از بین گزینه‌های پرداخت لازم است «خرید اقساطی بدون چک | ازکی‌وام» را انتخاب کنید. در شرایط خرید اقساطی می‌توانید به‌دلخواه خود بازه زمانی ۹ یا ۱۱ ماهه را برای پرداخت اقساط خود انتخاب کنید.

  • سوم؛ احراز هویت و پرداخت هزینه عملیات

پس از ورود به پنل ازکی‌وام، در ابتدا شماره موبایل و کد ملی شما توسط سامانه شاهکار احراز هویت می‌شود. در ادامه مبلغی را بابت هزینه عملیات پرداخت خواهید کرد.

  • چهارم؛ تکمیل و تأیید اطلاعات

در این مرحله لازم است به‌ترتیب اطلاعات هویتی، اطلاعات محل سکونت و اطلاعات مربوط به امضای الکترونیکی خود را وارد کنید. امضای الکترونیکی، یک سند الکترونیکی است که معرف هویت فردی شماست و فایل آن در اختیارتان قرار می‌گیرد. این امضا منحصربه‌فرد است و اگر در دفعات بعد بخواهید مجدد درخواست خود را ثبت کنید، می‌توانید از این امضا استفاده کنید. با این حال در صورت نداشتن فایل خود امکان دریافت دوباره امضای الکترونیکی وجود دارد.

برای دریافت امضای الکترونیکی لازم است اطلاعاتی مانند نام و نام خانودگی به لاتین و شماره سریال کارت ملی خود را وارد کنید.

  • پنجم؛ دریافت سفته الکترونیکی

در این مرحله هزینه‌ای را بابت دریافت سفته پرداخت خواهید کرد. این هزینه به بانک ملی پرداخت می‌شود و ازکی‌وام سهمی در این مبلغ ندارد. سفته‌ای که به شما نشان داده خواهد شد معادل همان سفته‌ فیزیکی است که پس از پرداخت هزینه، فایل آن در اختیارتان قرار می‌گیرد. پس از دریافت سفته نوبت به امضای آن می‌رسد. شما از طریق امضای الکترونیکی که پیش از این دریافت کرده‌اید، سفته الکترونیکی را امضا می‌کنید.

  • ششم؛ پایان فرایند و دریافت بیمه‌نامه

پس از دریافت سفته الکترونیکی و امضای آن، فرایند خرید اقساطی بیمه موردنظر به پایان می‌رسد و بیمه‌نامه شما صادر می‌شود. برای راهنمایی بیشتر نیز پشتیبانی ازکی‌ با شما در تماس خواهد بود. شما همچنین می‌توانید فایل سفته امضاشده خود را در این مرحله دانلود کنید و در اختیار داشته باشید.


ازکی‌وام، بستری برای خرید اقساطی کالا و خدمات


ازکی‌وام از پلتفرم‌های آنلاینی است که افراد با استفاده از آن می‌توانند انواع طرح‌های اعتباری را مشاهده، مقایسه و انتخاب کنند. این پلتفرم علاوه‌بر ارائه سرویس خرید بیمه اقساطی، طرح‌های متنوع دیگری را نیز به مرحله اجرا رسانده است. به‌طور مثال در ازکی‌وام می‌توانید متناسب با شرایط خود اعتباری تا ۵۰ میلیون تومان دریافت کنید. با این اعتبار امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های معتبر در دسته‌های مختلفی مانند لوازم خانگی، کالای دیجیتال و کالاهای تخصصی وجود دارد.

تمام فرایند کاملاً آنلاین است و شما می‌توانید از سراسر کشور برای دریافت آن اقدام کنید. برای اینکه از شرایط دریافت و خرید اقساطی در ازکی‌وام بیشتر بدانید، می‌توانید به سایت ازکی‌ وام مراجعه کنید.

1 دیدگاه
  1. امیرحسین محتشم می‌گوید

    چه قدر عالی
    دستشون درد نکنه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.