راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حامیان خرید توییتر توسط ماسک چه کسانی هستند؟

کسری حسنی / بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا و کمپانی سرمایه‌گذاری سکویا، هریک به ترتیب 500 و 800 میلیون دلار به ایلان ماسک در خرید توییتر کمک کرده‌اند. در کنار این دو کمپانی حدود 7.1 میلیارد دلار توسط 19 حزب مختلف و 316 میلیون دلار توسط کمپانی Fidelity به این خرید یاری رسانده‌اند.

ایلان ماسک، سازنده خودروهای الکتریکی تسلا با خرید توییتر اعلام کرده که هدفش تبدیل این پلتفرم به حامی آزادی بیان است. این میلیاردر همچنین یکی از حامیان مشهور رمزارزهایی چون دوج‌کوین و بیت‌کوین است.

بر اساس اطلاعات به روز شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در روز چهارشنبه، بزرگترین صرافی رمزارزی جهان در میان سرمایه‌گذاران این معامله بود. بر اساس قوانین، زمانی یک واحد تجاری بیش از 5 درصد از سهام یک کمپانی را خریداری کند، باید یک فرم تحت عنوان 13D را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کند. چنگ پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس، پس از انتشار این خبر در توییتی از این حمایت به عنوان یک کمک کوچک یاد کرد. پس از پیشنهاد اولیه ماسک برای خرید توییتر در ماه گذشته، ژائو در توییتی اعلام کرد که ماسک باید آن را خصوصی کند، توکن صادر کند، آن را غیرمتمرکز کند و مقابله با اخبار جعلی و کلاهبرداران را در اولویت قرار دهد.

یکی از سخنگویان بایننس اعلام کرده است که مشارکت این صرافی در جهت حمایت‌ از برنامه‌های ایلان ماسک سرمایه‌گذاری است.

پس از این اخبار سهام توییتر بیش از 2 درصد افزایش پیدا کرد و به 50.12 دلار رسید، در حالی که سهام تسلا با 0.6 درصد کاهش به 946.98 دلار رسید. بایننس کوین (BNB) نیز از 399 دلار تا 414 دلار افزایش یافت. این توکن که در شبکه بایننس فعال است، امکان ایجاد برنامه‌های مالی غیرمتمرکز را فراهم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.