راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نمایشگاه متاراد با موضوع اقتصاد دیجیتال سوم خردادماه برگزار می‌شود

سعید سمیعی، رئیس مرکز کار ایران در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی رمزارزش، رمزپول، متاورس، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته اعلام کرد: «این نمایشگاه با محوریت اقتصاد دیجیتال، با موضوع فناوری (رمزارزها، بلاکچین و…) و مسائل حقوقی و قضایی و نظارتی آن، سوم تا ششم خردادماه برگزار خواهد شد.»

سمیعی اظهار کرد: «هدف این نمایشگاه که با حمایت مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، ترویج رمزارزها و بلاکچین نیست. در واقع هدف اصلی ما فراهم‌کردن بستری برای تعامل و اشتراک‌گذاری دستاوردهای بخش خصوصی و امور حقوقی است تا مشخص شود در حال حاضر کجا قرار داریم تا بتوانیم نقاط ضعف را شناسایی و با هدایت بهتر نقاط قوت را تقویت کنیم.»

او در پاسخ به سؤال راه پرداخت در خصوص نحوه حمایت مجلس از نمایشگاه گفت: «مجلس به‌صورت عمومی یکی از نهادهای اصلی قانون‌گذاری در کنار ماست. از آنجایی که موضوع نمایشگاه با صنعت و بازرگانی مرتبط است، مرکز کار ایران ارتباط خوب و نزدیکی با کمیسیون صنایع و معادن مجلس برقرار کرده است. تمام هماهنگی‌ها با مجلس شورای اسلامی نیز صورت گرفته است. شایان ذکر است که رئیس کمیسیون مذکور یکی از اعضای سیاست‌گذاری نمایشگاه متاراد است.»

سمیعی ادامه داد: «بیش از 74 شرکت در بخش نمایشگاهی حضور خواهند داشت. در بخش کنفرانس هم با همکاری قوه قضائیه میزبان متخصصان و مسئولان مختلف از نهادهایی همچون وزارت صمت، بانک مرکزی و دانشگاه‌ها هستیم. متقاضیان حضور در این نمایشگاه بعد از تأیید مراجع ذی‌صلاح به‌صورت نهایی می‌توانند حضور پیدا کنند. عموم مردم می‌توانند در این کنفرانس و نمایشگاه شرکت کنند و ثبت‌نام خود را در سایت انجام بدهند.»

سمیعی در پایان بیان کرد: «به‌دنبال این هستیم تا با قوانین مرتبط و قانون‌گذار، نقاط ضعف را پوشش دهیم و از ظرفیت نیروی انسانی بهره ببریم. ما اکنون در حوزه‌های بلاکچین و اقتصاد دیجیتال، نهادهای مختلف دولتی و خصوصی فعال هستیم، اما همچنان آن را مسیر مناسب نمی‌دانیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.