راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

طرح تسهیلات تأدیه ودیعه مسکن سرزمین هوشمند پاد نهایی شد / ارائه تسهیلات به مستأجران

نخستین طرح «تسهیلات تأدیه ودیعه مسکن» در سرزمین هوشمند پاد نهایی شده است تا بخشی از چالش‌های حوزه مسکن را که حیاتی‌ترین حوزه نظام کسب‌وکاری در کشور به‌شمار می‌آید و با معضلات و مشکلات متعددی در زمینه معاملات دائمی و استیجاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، کاهش دهد.

به گزارش واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد، با اجرایی‌شدن طرح تسهیلات تأدیه ودیعه مسکن بخشی از مشکلات مرتبط با معاملات مالی حوزه مسکن که بین مستأجران و موجران اتفاق می‌افتد، به حداقل رسیده و تراکنش‌های ضروری بین طرفین بدون تأخیر صورت می‌گیرد.

به عبارت ساده‌تر، هنگامی که مستأجر قصد جابه‌جایی دارد و به مبلغ کامل ودیعه رهن پرداخت‌شده دسترسی ندارد، تیم حوزه مسکن سرزمین هوشمند پاد وارد شده و ودیعه مورد نظر را در قالب تسهیلات پرداخت می‌کند.

این تسهیلات از طریق بسترهای مالی موجود در اکوسیستم پاد پرداخت شده و در بازه زمانی سه‌ماهه باز پس گرفته می‌شود.

برای این منظور مستاجران جهت دریافت تسهیلات می‌بایست یک فقره چک صیادی بنفش به نام شخص متقاضی جهت ضمانت ارائه دهند و پس‌ از آن، مبلغ مورد نظر با سود ۱۸ درصد در قالب تسهیلات به حساب موجر واریز می‌شود.

در مرحله نخست تسهیلات تأدیه ودیعه مسکن به‌صورت داخلی در دسترس کارکنان گروه مالی پاسارگاد و شرکت‌های زیرمجموعه از جمله سرزمین هوشمند پاد قرار می‌گیرد و در آینده نزدیک بازار سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف و عموم مردم (از طریق سرویس‌های افزوده اینترنتی مانند دیوار و کلید) را پوشش می‌دهد.

گفتنی است در نقشه‌راه حوزه کسب‌وکاری مسکن سرزمین هوشمند پاد، افق‌های بیشتر و بلندتری در نظر گرفته شده است. استفاده از داده و هوش مصنوعی در املاک و مستغلات، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، بلاکچین اسناد و توکنیزاسیون برای فروش مسکن نیز مورد توجه خواهد بود.

حوزه مسکن یکی از 10 حوزه اصلی کسب‌وکاری اکوسیستم پاد از جمله آموزش، کشاورزی، سلامت، انرژی، خدمات بانکی/مالی، گردشگری، بازی و سرگرمی، لجستیک و نیازهای روزمره است که تلاش دارد هر کدام به‌نوعی پوشش‌دهنده خدمات و سرویس‌های کاربردی برای خانوار ایرانی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سرزمین هوشمند پاد به سایت مراجعه کرده یا کیوآرکد را اسکن کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.