راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کسب درآمد با قدم‌زدن و دویدن / توکن استپن چیست؟

تا حالا این ایده به ذهنتان رسیده که فقط با راه رفتن و دویدن کسب درآمد کنید؟ شاید به‌نظر عجیب برسد اما اخیرا توکن استپن (STEPN) یا GMT با عملی سازی همین کار، سروصدای زیادی به پا کرده است و با رشد اخیر خود توجهات بازار را به خود جلب کرده است.

STEPN (GMT) یک توکن رمزنگاری‌شده است که روی شبکه بلاکچین سولانا استقرار یافته ‌است. در حقیقت یک اپلیکیشن ورزشی Move2Earn است. بدین معنا که شما با نصب این اپلیکیشن و قدم‌زدن و دویدن می‌توانید از طریق برنامه، توکن جایزه بگیرید و به‌اصطلاح این اپلیکیشن یک اپلیکیشن حرکت برای جایزه است. پروژه استپن در حقیقت شامل دو توکن به نام‌های GMT و GST است.

 در این اپلیکیشن شما با خرید کفش‌های ورزشی که به‌صورت NFT هستند، می‌توانید از قدم‌زدن و دویدن خود کسب درآمد کنید و هرچه کفش شما قابلیت‌های بیشتر و ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیشتری داشته باشد، می‌توانید از طریق آن درآمد بیشتری کسب کنید. بسیاری از افراد به‌دلیل هزینه بالای این ان‌اف‌تی‌ها، آنها را از دارندگان اجاره می‌کنند و به کسب درآمد می‌پردازند. در روش اجاره‌ای کسب درآمد، ۷۰ درصد درآمد در اختیار دارنده ان‌اف‌تی قرار می‌گیرد و تنها ۳۰ درصد آن به دونده تعلق می‌گیرد. درآمدهای داخل این اپلیکیشن به‌صورت GST است و کاربران می‌توانند این توکن‌ را با SOLANA یا USDC معاوضه کنند. در ادامه این مطلب، ما به توکن حاکمیتی این پروژه یعنی GMT می‌پردازیم. توکن‌های حاکمیتی، توکن‌هایی هستند که توسعه‌دهندگان با ایجاد آنها، دارندگان توکن‌ها را قادر به مشارکت در پروتکل مدنظر خود می‌سازند. قیمت GMT در ۱۱ مارس سال جاری تنها حدود ۷۰ سنت بوده و با رشد ۳۵۰۰ درصدی تا به امروز به 3.73 دلار رسیده است. این توکن در هفته گذشته با 68.3 درصد رشد، به یکی از محبوب‌ترین توکن‌های حال حاضر تبدیل شده و با پشتیبانی‌شدن توسط سرمایه‌گذاران بزرگی از جمله صرافی بایننس ـ بزرگ‌ترین صرافی رمزارز حال حاضر دنیا ـ از پشتوانه خوبی برخوردار است.

صرافی رمزینکس در اوایل فروردین سال جاری با اضافه‌کردن این توکن به فهرست ارزهای خود، امکان دنبال‌کردن قیمت لحظه‌ای و همچنین خریدوفروش این توکن را برای کاربران خود میسر کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.