راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آخرین تحول در جریان بررسی طرح صیانت / کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت منحل شد

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس از ایجاد یک تحول در بررسی طرح صیانت خبر داد. این نماینده مجلس در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح ‎صیانت با رأی قاطع نمایندگان از این به بعد به جای بررسی در کمیسیون مشترک، در صحن مجلس و توسط ۲۹۰ نماینده بررسی خواهد شد.» این به معنای انحلال کمیسیون صیانت مجلس و بررسی و تصمیم‌گیری درباره طرح صیانت در صحن علنی مجلس است.

طرح صیانت مدت‌هاست در دستور کار مجلس قرار دارد و طی این مدت این طرح با انتقادات گسترده‌ای در جامعه مواجه شده است. در 14 مردادماه سال گذشته با تصویب مجلس مقرر شد این طرح در یک کمیسیون ویژه بررسی و مورد تصمیم قرار گیرد.

این کمیسیون در اسفندماه 1400 کلیات طرح صیانت از فضای مجازی را تصویب کرد و همین مصوبه موجی از انتقادات را به همراه داشت. تصویب این کمیسیون نیاز به رأی در صحن نداشت و مستقیم به شورای نگهبان ارسال می‌شد. در همان روز هیئت‌رئیسه مجلس تصمیم کمیسیون مشترک در تصویب طرح صیانت را به‌دلیل ایرادات شکلی در چگونگی بررسی طرح باطل کرد.

بعد از آن در میان خود بدنه مجلس بحث بر سر این بود که بررسی و تصمیم‌گیری در مورد طرح صیانت در کمیسیون ویژه باقی بماند یا به صحن مجلس بیاید. حالا با توجه به صحبت جلال رشیدی کوچی به نظر می‌رسد، به‌نوعی این کمیسیون ویژه منحل شده و از این به بعد تصمیم‌گیری در خصوص طرح صیانت در صحن علنی مجلس رخ دهد.

اما نکته جالب اینجاست که همین تصمیم نمایندگان به‌صورت غیرعلنی گرفته شده است. به گزارش «خانه ملت» طرح چالشی و پرسروصدای «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی»، نشست صحن امروز (دوشنبه 22 فروردین‌ماه) پارلمان را به غیرعلنی کشاند؛ جلسه‌ای که حدود دو ساعت به‌صورت غیررسمی به طول انجامید. در نهایت ولی سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کرده، از این به بعد طرح حمایت از فضای مجازی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.