راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت شد

با حکم عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر محمدزاده لاجوردی به‌عنوان معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از حمید فتاحی، طی حکمی امیر محمدزاده لاجوردی را به سمت «معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت» منصوب کرد.

افزایش ظرفیت و ارتقا کیفیت شبکه زیرساخت کشور با اولویت استفاده از تجهیزات بومی، افزایش ظرفیت و میزان ترانزیت ترافیک بین‌الملل در راستای تبدیل‌شدن کشور به هاب منطقه‌ای ترافیک اینترنت، بهینه‌سازی و اصلاح مهندسی ترافیک شبکه و تمرکززدایی از آن و ارتقا امنیت و افزایش پایداری و تاب‌آوری شبکه مادر مخابراتی در مقابل تهدیدات از اهم انتظارت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از لاجوردی است که در حکم انتصاب او آمده است.

لاجوردی فارغ‌التحصیل دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است و یک دوره پسادکتری نیز در این دانشگاه در حوزه امنیت شبکه‌های کامپیوتری گذرانده است. او از نخبگان جوان کشور است که جوایز و افتخارات متعدد علمی همچون «برگزیده سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی»، «ریاست هفتمین شاخه‌ دانشجویی انجمن رمز ایران»، «برگزیده بنیاد ملی نخبگان به‌عنوان دانش‌آموخته برتر کشور در سال 1399» و «برگزیده طرح پسادکتری بنیاد علوم ایران» ازجمله آن‌ها است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، مشاور و نماینده ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه امنیت فاوا، مشاور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، مدیر فنی مرکز آپای دانشگاه صنعتی شریف ازجمله مهم‌ترین مسئولیت‌های اجرایی لاجوردی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.