راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بریتانیا در مسیر تبدیل‌شدن به قطب رمزارزها

کسری حسنی / دولت بریتانیا، هفته گذشته مجموعه‌ای از ابتکارات را در راستای هدف خود مبنی بر تبدیل این کشور به مرکز جهانی فناوری و سرمایه‌گذاری رمزارزها اعلام کرد. ریشی سوناک، رئیس خزانه‌داری این کشور در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «اقداماتی که ما امروز تشریح کردیم به اطمینان شرکت‌ها در راستای سرمایه‌گذاری، نوآوری و توسعه، کمک می‌کند. بر اساس بیانیه سوناک و اظهارات جان گلن، وزیر خزانه‌داری در اجلاس مالی جهانی، یکی از اولین گام‌ها واردکردن استیبل‌کوین‌ها به سیستم پرداخت بریتانیا خواهد بود.»

به گزارش کوین‌دسک، طبق گفته گلن این موضوع به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا با اطمینان از خدمات پرداخت استیبل‌کوین استفاده کنند. در سال 2019، اداره راهبرد مالی انگلستان (FCA) که تنظیم‌کننده مالی بریتانیا است، گزارشی در مورد رمزارزها منتشر کرد که در آن گفته شد شرکت‌های رمزنگاری دارای رمزارز می‌توانند برای پرداخت‌های فرامرزی مشمول مقررات خدمات پرداخت شوند اما خود توکن‌ها مشمول مقررات خدمات پرداخت نیستند.

در همین حال، خزانه‌داری بریتانیا به دنبال تعامل نزدیک با مردم در مورد تغییراتی است که می‌خواهد در سیستم مالیاتی ایجاد کند. گلن اظهار کرد: «ما فکر نمی‌کنیم که کد مالیاتی برای آسان‌تر کردن کارکرد رمزارزها نیاز به تغییرات بزرگی داشته باشد.» او افزود: «بریتانیا همچنین نقشی پیشرو در مذاکرات در مورد چارچوب گزارش‌دهی مالیاتی جدید ایفا می‌کند تا شفافیت مالیاتی و اعتماد مصرف‌کننده را افزایش دهد و در عین حال زمینه آزادی در برابر گزارش‌های مالیاتی را در سطح جهانی فراهم کند.»

علاوه بر این، خزانه‌داری بریتانیا قصد دارد به حل‌وفصل مسائل خاصی مانند رسیدگی به وام‌های مالی غیرمتمرکز و سهام بپردازد. همچنین معافیت مدیران سرمایه‌گذاری را اصلاح می‌کند تا هرگونه شرطی که مدیران صندوق‌های بریتانیا را از گنجاندن دارایی‌های رمزارزی در پرتفوی خود منصرف می‌کند، حذف کند.

در پی این اقدامات، سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (DAO) نیز شامل این نظارت نیز می‌شوند. وزارت خزانه‌داری از کمیسیون قانون‌گذاری که یک نهاد مستقل است و وظیفه دارد از عادلانه بودن قوانین در انگلستان و ولز اطمینان حاصل کند، خواست تا وضعیت حقوقی DAO‌ها را در نظر بگیرد. DAO یک سازمان یا شرکت مبتنی بر بلاکچین است که معمولاً توسط یک توکن بومی اداره می‌شود و هرکسی که توکن‌ها را در اختیار دارد می‌تواند در مورد تصمیمات مهم شرکت رأی دهد.

گلن همچنین اظهار کرده است که علاوه بر قانون استیبل‌کوین، خزانه‌داری بریتانیا سعی دارد با برنامه‌های گسترده‌تر در جهت یک رژیم پیشرو در جهان، ایمن و پایدار گام بردارد و امیدوار است سرعت پیشروی این نوآوری سریع‌تر شود.

دولت بریتانیا یک گروه صنعتی به نام «گروه تعامل دارایی‌های رمزنگاری‌شده» تشکیل خواهد داد تا به راهنمایی گام‌های بعدی در مقررات کمک کند. گلن گفت که رئیس آن گروه در سطح وزیران خواهد بود و این گروه شامل نمایندگان ارشد FCA، بانک انگلستان و کسب‌و‌کارها خواهد بود. همچنین این گروه تا هشت بار در سال تشکیل جلسه خواهند داد. به علاوه، طرح‌هایی برای قانون‌گذاری وجود دارد که زیرساخت‌های بازار مالی را ایجاد می‌کند که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا فناوری دفترکل اشتراکی را آزمایش کنند.

در حین حال FCA قصد دارد با برگزاری رویدادی دو روزه به نام CryptoSprint در ماه مه، نظرات صنایع را در مورد مسائل مربوط به توسعه مقررات رمزارزها جویا خواهد شود.

گلن گفت که دولت بریتانیا از ضرابخانه سلطنتی خواسته است تا یک توکن غیرمثلی (NFT) ایجاد کند که در طول تابستان به عنوان «نمادی از رویکرد آینده‌نگر» منتشر خواهد شد.

منبع coindesk
نویسنده / مترجم Camomile Shumba کسری حسنی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.