راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهل و پنجمین شماره ماهنامه بانکداری الکترونیک منتشر شد

شماره چهل و پنجم (آبان‌ماه 92) ماهنامه بانکداری الکترونیک با موضوع مدیریت فناوری اطلاعات منتشر شد. در سرمقاله این نشریه، محمد ابراهیم مقدم و محمد مراد بیات به موضوع «فناوری اطلاعات را چگونه مدیریت کنیم؟» پرداخته‌اند و این مطلب را گوشزد می‌کنند که هدف کلیدی مدیریت فناوری اطلاعات این است که اطمینان می‌دهد منابع فنی به طور موثر با نیازهای کسب‌وکار در ارتباط است.

.

ضرورت هم‌راستایی مدیران فناوری و کسب‌وکار

گفتگوی این ماه ماهنامه بانکداری الکترونیک با علیرضا هادیان همدانی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه اعتباری توسعه است. وی معتقد است که خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در بانک‌ها باعث کسب سهم بیشتری از بازار و همچنین مشتریان، بهره‌وری بیشتر در سرویس‌های ارائه شده، کاهش هزینه‌های عملیاتی و همچنین سهولت در امور مربوط به کنترل فرآیندهای بانکی شده است.

.

جایگاه فناوری اطلاعات در بانک‌ها کجاست؟

برای بررسی موضوع مدیریت فناوری اطلاعات در بانک‌های کشور، جایگاه فعلی آن در بانک‌ها و اقداماتی که بانک‌ها در این زمینه باید در دستور کار قرار دهند، میزگردی در مرکز فابا برگزار شد. در این میزگزد مهندس عبدالرضا شریفی حسینی معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده، مهندس محمدرضا سلطان‌خواه، مدیرعامل شرکت گسترش انفورماتیک ایرانیان، سید علیرضا عظیمی‌پور مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و دکتر محمدمراد بیات مدیرعامل مرکز فابا حضور داشتند.

.

یاداشت‌ها و مقالات

شماره این ماه ماهنامه بانکداری الکترونیک شامل یادداشت‌ها و مقالاتی نظیر معماری مدیریت فناوری اطلاعات، مهمترین منبع فناوری اطلاعات، توافقنامه راهبردی درون بانکی، مدیریت مشکلات در چارچوب ITIL،مدیریت فناوری اطلاعات در سیستم بانکی ایران، نگاهی بر فرآیند مدیریت وقایع و … اشاره کرد.

.

توسعه محصولات بانکی،موضوع شماره آینده

با توجه به اهمیت موضوع توسعه محصولات بانکی، نحوه طراحی و ارائه محصولات جدید و کانال‌هایی که بانک‌ها در ارائه خدمات جدید باید به آنها توجه بیشتری داشته باشند در چهل و ششمین شماره ماهنامه بانکداری الکترونیک، توسعه محصولات بانکی از ابعاد گوناگون بررسی خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند مطالب خود را در این زمینه حداکثر تا 20 آذرماه به همراه مشخصات کامل و اطلاعات تماس به پست الکترونیک مرکز فابا (info@EBG.ir) ارسال نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.