راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مروری بر عملکرد شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) در یک سال گذشته / توسعه و تکامل فام در 1400

عصر تراکنش ۵۵ و ۵۶ سمانه عابدی/ شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) در سال  1395 در شرایطی آغاز به کار کرد که در همان زمان رقبای بزرگی در کنار این شرکت حضور داشتند و شاید بسیاری مطرح می‌کردند که چرا یک مؤسسه مالی و اعتباری نیازمند چنین شرکتی در کنار خود است، در حالی که می‌تواند بسیاری از نیازهای خود را برون‌سپاری کند. اما رفته‌رفته این شرکت بدون توجه به اینکه در خارج از مجموعه ملل چه نگاهی بر آن حاکم است، مسیر خود را در پیش گرفت تا امروز از یک نهال نوپا به یکی از شرکت‌های مطرح حوزه فناوری اطلاعات در کشور تبدیل شود و در سال 1400 اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای و تکاملی خود را با نگاهی رو به آینده پیش ببرد. این شرکت تلاش می‌کند یاریگر مؤسسه اعتباری «ملل» در ارائه سرویس‌های الکترونیکی به اقشار مختلف جامعه باشد و به نحوی مؤسسه اعتباری ملل را که می‌توان آن را دیگر بانک ملل خواند، از تمامی ابزارهای حوزه فناوری اطلاعات در امر بانکداری بی‌نیاز کند.


پایان خوش 1399 برای آغاز خوب 1400


سال دو صفر در حالی به پایان می‌رسد که به‌مانند سال قبل با یکه‌تازی ویروس کرونا همراه بود، اما در این سال جهش چندین‌باره ویروس نتوانست جریان کار و زندگی را متوقف کند. فام یکی از شرکت‌هایی است که برنامه‌ها و اقدامات خود را در این سال پیش برد. شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل سال 1399 را با معرفی خدمات اپلیکیشن پرداخت فام و هدف‌گذاری تبدیل این اپلیکیشن به یک مگااپ به پایان برد و سال 1400 را با ارتقای خدمات نرم‌افزار جامع پرداخت فام آغاز کرد.

این شرکت در آخرین روزهای سال 1399 از خدمات اپلیکیشن پرداخت فام و قابلیت‌های آن رونمایی کرد. بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این اپلیکیشن، می‌بایست یک اپلیکیشن کامل در حوزه‌های بیمه، بورس، پرداخت و امور بانکی باشد؛ در اپلیکیشن فام امکان کارت‌به‌کارت از مبداء شش بانک وجود دارد. همچنین امکانات خرید شارژ از کلیه اپراتورها، خرید بسته اینترنت، اعلام موجودی و خدمات خودرویی مانند استعلام بیمه‌نامه خودرو، استعلام معاینه فنی و استعلام جرایم راهنمایی و رانندگی را دارد. علاوه بر این موارد امکان دریافت شماره شبا نیز در اپلیکیشن فام وجود دارد.


اضافه‌شدن خدمات جدید به نرم‌افزار جامع پرداخت فام


در تیرماه 1400 شرکت فام، نسخه جدید نرم‌افزار جامع پرداخت خود را با امکانات جدید منتشر کرد تا خود را به هدف‌گذاری تبدیل این اپلیکیشن به یک مگااپ نزدیک کند. نرم‌افزار فام نیز به‌مانند بسیاری از نرم‌افزارها دارای سه نسخه اندروید، آی‌اواس و وب‌اپ است. این نرم‌افزار در راستای اهداف بانکداری الکترونیک پیاده‌سازی و طراحی‌ شده که شامل مجموعه‌ای از خدمات بانکی، مالی، رفاهی و… است.

بنا بر سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده در خصوص به‌روزرسانی آن، استفاده از این نرم‌افزار سبب صرفه‌جویی در هزینه، زمان و همچنین دسترسی به سرویس‌ها و افزونه‌های متعدد برای انجام عملیات بانکی می‌شود.

در نسخه به‌روزشده نرم‌افزار فام امکانات جدید شعبه‌یاب هوشمند، فروش انواع بیمه (بیمه شخص ثالث، بدنه، موتور، مسافرتی، تجهیزات الکترونیک، درمان، کرونا و…)، امکان ثبت‌نام اتباع خارجی، امکان معرفی دوستان، امکان قرار دادن رمز ورود به برنامه، دریافت پیامک رمز دوم پویای کلیه بانک‌ها به‌صورت خودکار در زمان انجام تراکنش‌ها با اجازه اشخاص اضافه شد.

همچنین نرم‌افزار فام امکاناتی همچون انتقال وجه کارت‌به‌کارت، دریافت موجودی، خرید شارژ و بسته اینترنت، مشاوره پزشکی، احراز هویت سجام، استعلامات و بسیاری امکانات متنوع را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و در نسخه آتی امکان ثبت، تأیید دریافت، انتقال و… چک‌های صیادی افزوده خواهد شد.


امکان استعلامات اداری بدون مراجعه حضوری


کاربران فام در نسخه جدید به‌منظور حفظ سلامت کاربران و ارائه خدمات سهل و آسان به هم‌وطنان، کلیه استعلامات اداری را بدون مراجعه حضوری به سازمان‌های مربوطه از طریق این نرم‌افزار دریافت می‌کنند. این خدمات جهت حفظ سلامتی کاربران در زمان شیوع کرونا آماده ‌شده تا استفاده‌کنندگان بتوانند به‌راحتی استعلامات اداری خود را از سازمان‌های مختلف مانند ثبت‌احوال، تأمین اجتماعی، بهداشت و درمان، خدمات پستی، خدمات قضایی، امور مالیاتی، امور اسناد و املاک، استعلام مدارک تحصیلی، استعلام شناسه صنفی، سامانه ردیابی کالای دیجیتال، استعلام چک‌های صیادی و مفقودی دریافت کنند که در ادامه به‌طور خلاصه قابلیت‌های این استعلامات مورد بررسی قرار گرفته است.


استعلام اشخاص حقیقی و حقوقی


استعلام الکترونیکی هویت به ‌این ‌ترتیب است که احراز هویت مشتریان و پرسنل دستگاه‌ها در پیشخوان‌ها به‌صورت الکترونیکی از پایگاه داده ثبت‌احوال انجام می‌شود و اطلاعات هویتی شخص حقیقی و عکس کارت ملی انطباق داده ‌شده و در دسترس سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

سرویس استعلام هویت (مربوط به سازمان ثبت‌احوال) به‌عنوان یک سرویس مورد نیاز در شبکه دولت به‌منظور بهره‌برداری توسط سازمان‌ها و در بستر سیتاد تعریف‌ شده و در دسترس سازمان‌هاست. در این سرویس سامانه‌های نرم‌افزاری سازمان‌ها امکان استفاده از سرویس مذکور را در بستر زیرساخت شبکه دولت پیدا می‌کنند.

استعلام اطلاعات شخص حقوقی (سازمان ثبت‌اسناد و املاک) به این شکل است که احراز هویت مشتریان و پرسنل دستگاه‌ها در پیشخوان‌ها به‌صورت الکترونیکی از پایگاه داده ثبت‌احوال انجام می‌شود. امکان جست‌وجوی شناسه ملی اشخاص حقوقی روی پایگاه داده مرکزی، امکان استعلام از پایگاه داده مرکزی برای مراکز ذی‌صلاح، ارتباط برخط با پایگاه سامانه جامع املاک، ارتباط برخط با سامانه ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و ارائه سرویس به بانک‌ها و مراکز مالی به‌منظور استعلام آخرین وضعیت شناسه حقوقی از مشخصات مهم و پراهمیت این خدمت است.


استعلامات شرکتی


استعلام آگهی‌های ثبت و تغییرات (شرکت روزنامه رسمی کشور) خدمت دیگری است که با توجه به محوریت شرکت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رکن قانونی اطلاع‌رسانی حقوقی و حیاتی‌بودن این اطلاعات برای سازمان‌های درخواست‌کننده، اهمیت در دسترس بودن این خدمت بر کسی پوشیده نیست. خوشبختانه به‌دلیل راه‌اندازی و وجود زیرساخت کلید عمومی در امضای این اسناد، رعایت اصل عدم انکار و خلل‌ناپذیری اطلاعات لحاظ شده است. در همین راستا با هدف افزایش ظرفیت سرویس‌دهی و سهولت قابلیت دسترسی تقاضاکنندگان به آخرین تغییرات قانونی اطلاعات افراد حقوقی این سرویس تعریف‌ شده است. وب‌سرویس ارائه‌شده در این پروژه، به‌منظور دریافت آخرین آگهی‌های تغییر موجود در پایگاه داده اصلی روزنامه رسمی کشور طراحی و پیاده‌سازی شده است. تنها آگهی‌های نوع تغییر و دارای وضعیت انتشاریافته امضاشده که فایل PDF امضاشده دارند، در خروجی وب‌سرویس نمایش داده می‌شوند.

استعلام اطلاعات اصناف (سازمان‌های صنفی کشور) نیز به‌منظور استعلام آخرین وضعیت پروانه کسب و اطلاعات مندرج در بانک اطلاعاتی اصناف بر اساس ارائه شناسه صنفی توصیف‌‌شده، در حال حاضر دارای یک عملیات است. این عملیات با دریافت شناسه صنفی، اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی اصناف را اعلام می‌کند و بر این مبنا سازمان استعلام‌کننده، امکان مشاهده اطلاعات پروانه کسب را از سازمان ارائه‌دهنده سرویس (دبیرخانه اصناف) دارا خواهد بود.


استعلام نظام وظیفه


استعلام وضعیت نظام‌وظیفه شخص حقیقی (سازمان وظیفه عمومی ناجا) به‌صورت نمایش وضعیت خدمت نظام‌وظیفه (مجاز – غیرمجاز) عمل می‌کند.

دریافت نشانی پستی از بستر فام با استفاده از کد پستی (شرکت ملی پست ایران) نیز در سرویس‌های ایجادشده توسط فام امکان‌پذیر است و مطابق بند 8 آیین‌نامه ماده 40 قانون مدیریت خدمات کشوری و در راستای دسترسی به پایگاه داده، سازمان‌های ارائه‌دهنده سرویس شرکت پست جمهوری اسلامی ایران موظف هستند اطلاعات مکانی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی را از طریق شبکه دولت در اختیار متقاضیان قرار دهند، بدین منظور کلیه اطلاعات مکانی مورد نیاز می‌بایست از طریق شبکه دولت در اختیار قرار داده شود. در این سرویس نمایش آدرس ثبت‌شده برای کد پستی در بانک اطلاعاتی شرکت پست میسر است.


استعلام مشتریان خارجی حقیقی و حقوقی از طریق پژواک


کلیه اشخاص غیرایرانی که در ایران سکونت دارند یا قصد دارند کارهای اداری نظیر ثبت‌نام بیمه، افتتاح حساب بانکی، ثبت‌نام دانشگاه یا هرگونه امور دیگر را انجام دهند، به یک شناسه‌ مخصوص اتباع خارجی به نام شناسه فراگیر نیاز دارند. این شناسه برای اشخاص خارجی همانند کد ملی برای اشخاص ایرانی است و نقش همان کد ملی را برای ایشان ایفا می‌کند. این سرویس امکان استعلام مشتریان خارجی حقیقی و حقوقی را بر اساس شناسه فراگیر فراهم می‌کند.

ثبت‌نام اتباع خارجی (حقیقی و حقوقی) نیز به ‌این ‌ترتیب است که این سرویس امکان ثبت‌نام مشتریان خارجی حقیقی و حقوقی و درخواست شناسه فراگیر برای شخص حقیقی و حقوقی به همراه امکان پیگیری را فراهم می‌کند. از همین رو پژواک امکان اعلام مغایرت مشتریان خارجی حقیقی و حقوقی به همراه امکان پیگیری را فراهم می‌کند.


استعلام مالکیت تلفن همراه


استعلام مالکیت تلفن همراه (شاهکار) به‌منظور مطابقت کد ملی شخص با شماره تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرویس به‌عنوان یک سرویس مورد نیاز در شبکه دولت به‌منظور بهره‌برداری توسط سازمان‌ها تعریف شده و مورد دسترس سازمان‌هاست. در این سرویس سامانه‌های نرم‌افزاری سازمان‌ها امکان استفاده از سرویس مذکور را در بستر زیرساخت شبکه دولت پیدا می‌کنند.


استعلام تسهیلات و چک‌های برگشتی


استعلام چک برگشتی اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین استعلام وضعیت چک‌های برگشتی افراد حقیقی و حقوقی بر اساس اطلاعات بانک مرکزی با ارائه کد ملی/شناسه ملی در سرویس‌های استعلامی فام امکان‌پذیر است. استعلام ضمانت‌نامه بانکی و اعتبار اسنادی و نیز احکام قضایی در سامانه‌های فام قابل انجام و پیگیری است.


افزونه‌ها در خدمت مشتریان


از قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار افزونه پویانگار است که امکان دریافت رمز دوم پویا (رمز یک‌بارمصرف) برای دارندگان کارت‌های مؤسسه اعتباری ملل، امکان دریافت رمز دوم پویا با استفاده از پیامک با ارسال چهار رقم آخر کارت برای کلیه گوشی‌های همراه، ارائه رمز یک‌بارمصرف برای خرید از وبگاه‌های اینترنتی و نرم‌افزارهای گوشی همراه هوشمند، امکان اتصال بانک‌های دیگر جهت دریافت رمز دوم پویا، اعتبار ۶۰ ثانیه برای هر رمز ایجادشده، قابلیت استفاده از رمز دوم پویا، تولید رمز دوم پویا به‌صورت برون‌خطی (Off line) و بدون نیاز به اینترنت، امکان ورود با اسکن اثرانگشت و رمز عبور، امکان کپی‌کردن رمز در حافظه موقت گوشی هوشمند، امکان مدیریت کارت‌ها، امکان اضافه‌کردن تعداد نامحدود کارت و مدیریت پروفایل و امکان پویش هوشمند (scan) کارت و ورود مشخصات کارت از طریق دوربین به‌صورت خودکار و امکان انتخاب حالت شب در نرم‌افزار فراهم ‌شده است.

افزونه انتقال وجه به ‌این ‌ترتیب است که امکان انتقال وجه از مبداء مؤسسه اعتباری ملل به کلیه بانک‌ها، همچنین از مبداء سایر بانک‌ها (در حال حاضر بانک‌های ملت، آینده، سامان، سینا و ایران‌زمین) وجود دارد. استفاده از رمز دوم پویا در انتقال وجه و چاپ و اشتراک‌گذاری رسید انتقال وجه نیز امکانات دیگر این پلتفرم است.

مشاهده تراکنش‌های انجام‌شده و فیلتر کردن آنها بر اساس نام شخص گیرنده (کارت مقصد)، شماره کارت مبدأ یا مقصد، زمان انجام تراکنش، مبلغ تراکنش و… و همین‌طور اضافه‌کردن یادآوری برای انتقال وجه در چهار نوع روزانه، هفتگی، ماهانه و یک تاریخ مشخص از جمله امکانات افزونه انتقال وجه است.

مشتریان مؤسسه اعتباری ملل با استفاده از این افزونه می‌توانند دسترسی سریع به همراه‌بانک ملل داشته و در صورت نصب‌نبودن همراه‌بانک، آن را روی گوشی همراه خود نصب کنند.

پویش هوشمند و نگهداری اطلاعات کارت‌های پرکاربرد بانکی، ورود مشخصات کارت از طریق دوربین به‌صورت خودکار، تبادل اطلاعات کتابخانه به نرم‌افزارهای دیگر از جمله امکانات این کتابخانه است که دارای دو نسخه اندروید و آی‌اواس است و قابلیت خواندن بالایی دارد.


امکان انجام عملیات بانکی با فرامین صوتی


«دستیار صوتی» اپلیکیشن فام قابلیتی است که کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی، بدون نیاز به لمس صفحه تلفن همراه خود، دستورات صوتی را اجرا و نیازمندی‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند. این دستیار صوتی بر اساس هوشمندی که دارد، صحبت‌های کاربران را دریافت و اجرا می‌کند. در مهرماه شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک امکان انجام عملیات بانکی با فرامین صوتی را در نرم‌افزار فام فراهم کرد. کاربران نرم‌افزار فام می‌توانند در بخش فرامین صوتی با صحبت‌کردن و بیان خواسته خود، عملیات بانکی مدنظرشان را انجام دهند. همچنین آنها می‌توانند در قسمت کارت‌به‌کارت با بیان صوتی، صفحه عملیات کارت‌به‌کارت را برای خود باز کنند و با بیان خرید شارژ و مبلغ دلخواه، وارد نحوه خرید شارژ شوند تا کلیه اطلاعات برای آنها به‌صورت خودکار تکمیل و شارژ خریداری شود. مشتریان می‌توانند در این بخش، با فرامین صوتی از خدمات دیگری همچون دریافت موجودی و… استفاده کنند.


امکانات فام برای نابینایان


فام در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای نابینایان نیز امکاناتی را فراهم کرده است. در این اپلیکیشن امکانی فراهم ‌شده که کاربران نابینا می‌توانند از آن استفاده می‌کنند. اگر کاربر در بخش تنظیمات گوشی این قابلیت را فعال کند، در زمان استفاده از اپلیکیشن، کاملاً متوجه می‌شود که در کدام صفحه اپلیکیشن قرار دارد. همچنین امکان رمز دوم پویا برای روشندلان نیز وجود دارد که عدد برایشان خوانده می‌شود. این امکان با فرمان صوتی به روشندلان کمک می‌کند که دقیقاً بدانند در کدام صفحه هستند. همچنین با استفاده از فرمان صوتی می‌توانند از خدمات دیگر فام بهره ببرند.


فام اپلیکیشنی مبتنی بر هوش مصنوعی


معمولاً در فرایند طراحی محصول، یک آینده و استراتژی را برای محصول در نظر می‌گیرند. اپلیکیشن فام مبتنی بر هوش مصنوعی است و قسمتی از آن شامل سرویس‌ها و ویژگی‌هایی است که بر اساس هوش مصنوعی راه‌اندازی شده از جمله پردازش زبان طبیعی. نگاه استراتژیک در این اپلیکیشن، استفاده از داده‌های کاربران برای بهینه‌سازی پیشنهادها، خدمات و ارائه تجربه کاربری بهتر به مخاطبان است. به باور مدیران این شرکت؛ اگر کسی مزیت رقابتی پایداری را در یک اپلیکیشن در زمینه امور مالی ارائه دهد، همچنان می‌تواند در بازار امروز پیشرو باشد و یکی از ابزارها برای این مزیت رقابتی، استفاده از ابزارهای هوشمندسازی است و فام در این راستا حرکت کرده که آن ‌هم استفاده از پردازش بر مبنای هوش مصنوعی است.


توسعه میز امداد در کنار فام


فام تلاش می‌کند تا نیازهای متعارف مشتریان را شناسایی کرده و به آنها پاسخ ‌دهد؛ در همین راستا ماژول فروش بلیت و خرید بیمه‌نامه به این اپلیکیشن اضافه شده است. وقتی بیمه‌نامه الکترونیکی صادر شود، هرگاه اتفاقی رخ دهد، برای جبران خسارت نیازی به بیمه‌نامه کاغذی نخواهند داشت. در مورد بیمه‌نامه شخص ثالث، کد یکتا راهگشاست، ولی مردم کمتر اعتماد دارند که اگر بیمه‌نامه با کد یکتا بگیرند، هر جا که اتفاقی بیفتد بیمه پاسخگو خواهد بود. بنابراین در کنار «فام» میز امداد (help desk) توسعه داده شده تا هر مشتری جدیدی که بیمه‌نامه یا بلیت می‌خرد، از جایی مورد حمایت قرار گیرد و اعتمادش جلب شود.

همچنین روی اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک ملل کارتابلی پیش‌بینی‌ شده تا مشتری بتواند در بازه‌های زمانی، دستورات پرداخت با تاریخ و ساعت معین ایجاد کند و سیستم به‌صورت خودکار، زمانی که موجودی در حساب باشد، در تاریخ تعیین‌شده عملیات انتقالی ساتنا و پایا را انجام دهد. تکمیل درگاه‌ها و ابزارها جزئی از برنامه سال ۱۴۰۰ فام محسوب می‌شود. اتصال به سامانه‌های پیچک، صیاد و خدمات جدیدی که روی اپلیکیشن‌های ملل اضافه ‌شده‌اند، روی سامانه فام نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.


محصولات و خدمات فام


در حوزه خدمات بانکداری نوین محصولات فام امکانات و امتیازاتی برای بانک‌ها و مشتریان ایجاد کرده‌اند؛ یکی از محصولات متابانک (نئوبانک) است که در گام اول افتتاح حساب آنلاین را راه‌اندازی کرده است.

CardMate یا سامانه مدیریت کارت اعتباری مؤسسه ملل دیگر محصول این شرکت است که با ارائه انواع خدمات کارت اعتباری؛ از صدور کارت تا ایجاد انواع تسهیلات در دوره‌های زمانی قابل تنظیم  و همچنین ارتباطات مورد نیاز با سامانه مکنا بانک مرکزی، گامی در جلب رضایت مشتریان و برآورده‌سازی نیازهای سازمان برداشته است.

IMate اینترنت‌بانک مؤسسه ملل است که با داشتن ویژگی‌های مهمی همچون مقیاس‌پذیری، امنیت، مبتنی بر پارامتر بودن نیازهای مشتریان را در بستر وب در هر زمان و هر مکان پاسخ می‌دهد. این سامانه به‌منظور انجام کلیه تراکنش‌های بانکداری شعبه‌ای و الکترونیک در بستری امن ایجاد شده است و غیر از خدمات مالی عنوان‌شده، خدماتی همچون افتتاح حساب کوتاه‌مدت، افتتاح حساب بلندمدت، درخواست دسته‌چک و… نیز به مشتریان ارائه می‌دهد.

ISwitch سامانه سوئیچ پرداخت مؤسسه ملل و محصول دیگری است که با معماری مقیاس‌پذیر و چابک خود، نیازمندی‌های شبکه پرداخت را در سریع‌ترین زمان ارائه می‌دهد و کلیه استانداردهای پرداخت در خودپردازهای نقد و غیرنقد و دستگاه‌های کارت‌خوان برای استفاده از انواع کارت‌های نقدی، هدیه، مجازی و اعتباری، جهت انجام انواع تراکنش‌های مالی و غیرمالی را روی این درگاه‌ها شامل می‌شود. این سامانه امکان کنترل و پایش کلیه دستگاه‌های پرداخت و جریان تراکنش‌های بانکداری الکترونیک در مؤسسه را به‌صورت متمرکز فراهم کرده و در حال حاضر با مدیر کانال، اینترنت‌بانک و همراه‌بانک و دستگاه‌های بانکداری الکترونیک نظیر خودپردازهای نقد و غیرنقد، کیوسک، دستگاه کارت‌خوان و تلفن‌بانک مؤسسه ملل به‌صورت یکپارچه عمل می‌کند.

سامانه TrustMate، سامانه‌ای جهت مدیریت مبارزه با پول‌شویی با دسته‌بندی مشتریان بر اساس ریسک، سرمایه و تراکنش‌های مشکوک، از فرایند پول‌شویی جلوگیری می‌کند. این سامانه قابلیت بومی‌سازی منطبق بر نیازها را داراست. این سامانه بر اساس مفاهیم و الگوریتم‌های هوش مصنوعی جهت پیاده‌سازی قواعد و الگوهای مبارزه با پول‌شویی و همچنین مبارزه با تخلفات مرتبط با تراکنش‌های غیرحضوری طراحی شده و با ارائه گزارش‌های جامع به کنترل مالی تراکنش‌های مشکوک و موارد مرتبط کمک می‌کند.

DataMate، سامانه‌ای مقیاس‌پذیر، چندارزی، چندزبانی، چندزمانی و مبتنی بر وب است که با داشتن ساختار چابک و منعطف خود در قالب معماری پیمانه‌ای کلیه نیازهای بانکداری اسلامی را پوشش می‌دهد، همچنین امکان تولید انواع گزارش‌ها در ماژول گزارش‌ساز در کمترین زمان، تولید و مدیریت اسناد حسابداری به‌صورت پارامتری و سطوح دسترسی پویا در سطح صف و ستاد از ویژگی‌های بارز این سامانه است.

«نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی» نیز یکی از جدیدترین محصولات فام است که ضمن اعمال کنترل‌های صحیح، به بهبود فرایندها و عملکردهای جاری در حوزه‌های مختلف مدیریت منابع انسانی کمک می‌کند و نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی فام از این جنبه، در ارتباط یکپارچه با سایر افزونه‌های (Module) حوزه‌ سرمایه انسانی، از جمله مدیریت اطلاعات اشخاص حقوقی و حقیقی، مدیریت اطلاعات نقش اشخاص حقوقی و حقیقی، مدیریت قراردادهای کارمندان و مدیریت نامه‌ها و احکام و…؛ خواسته‌های مشتریانش را برآورده می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.