راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مزدکس، در میان پنج صرافی برتر رمزارز / امنیت ویژگی ممتاز مزدکس

مرکز تحقیقات کوین ایران در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، گزارشی کامل از مقایسه صرافی‌های رمزارزی داخلی منتشر کرد. در این گزارش عملکرد ۲۴ صرافی داخلی با ۶۸ پارامتر کمی و کیفی سنجیده شده و در معیارهای سنجش کیفی، درجه‌بندی صرافی‌ها از +A تا E صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی مزدکس، این صرافی با قرارگیری در کنار برترین صرافی‌های داخلی، رتبه پنجم را در مجموع مقایسه‌های صورت‌گرفته به دست آورده است. این گزارش بالاترین استانداردهای ممکن را برای سنجش معیارهای خود در نظر گرفته و تمامی پارامترها، قابلیت مقیاس‌پذیری به معیارهای بین‌المللی را دارند. 

در گزارش منتشرشده توسط کوین ایران، صرافی‌ها، سرمایه‌گذاران، سرویس‌دهنده‌ها به پلتفرم‌ها، قانون‌گذاران و دولتی‌ها، کاربران و مبادله‌کنندگان، مخاطبان این گزارش معرفی‌ شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین اهدافی که این گزارش دنبال می‌کند، ارائه یک دید جامع و کامل در حوزه سرمایه‌گذاری، معامله و نگهداری امن دارایی‌های کاربران است.

در این گزارش ممتازترین ویژگی مزدکس، امنیت شناخته‌ شده است؛ چراکه استانداردهای لازم را به بهترین نحو ممکن به مرحله اجرا درآورده است. سیستم امتیازدهی در این گزارش، امتیاز مشخص‌شده‌ای را به هر ویژگی اختصاص داده است. تجربه کاربری، کیفیت تیم اجرایی، کیفیت ارائه اطلاعات و قانون‌مداری از دیگر معیارهایی بوده که باعث شده مزدکس در میان رتبه‌های برتر قرار بگیرد. 

نکته بسیار مهمی که می‌توان در خصوص جایگاه صرافی مزدکس به آن اشاره کرد، جایگاه قابل‌ قبول این صرافی نسبت به مدت‌زمانی است که از آغاز فعالیت این پلتفرم می‌گذرد. پارامترهای این گزارش به‌ گونه‌ای طراحی‌ شده که سوابق فنی و اجرایی نقش مهمی را در رتبه‌بندی نهایی ایفا کنند. با این‌ وجود سابقه فعالیت و سهم از بازار صرافی‌ها، تأثیر مستقیمی بر جایگاه آنها داشته است. قرارگیری مزدکس در میان پنج صرافی برتر را می‌توان یکی از قابل‌ توجه‌ترین نکات این گزارش دانست و می‌توان با گذشت بیشتر زمان از آغاز فعالیت مزدکس، جایگاه بالاتری را برای این پلتفرم معاملاتی متصور شد. 

از دیگر نکات قابل‌ ذکر در این گزارش، تأثیر شاخصی به نام کیفیت بازار در رتبه‌بندی نهایی است که مزدکس با وجود عدم پشتیبانی از بازار ریالی در محصول اولیه خود، توانسته جایگاه خود را در میان‌ برترین صرافی‌ها حفظ کند. از جمله سیاست‌های اتخاذشده به‌منظور بهبود عملکرد مزدکس در شاخص کیفیت بازار، آغاز همکاری‌های میان‌سازمانی با دیگر پلتفرم‌های فعال در این حوزه جهت امکان واریز ریالی به مزدکس است؛ انتظار می‌رود با توجه به فاصله اندک مزدکس با سایر رقبا و با افزایش امتیاز شاخص کیفیت بازار، رتبه این پلتفرم‌ معاملاتی نیز در جدول نهایی بهبود پیدا کند و در آینده نزدیک، مزدکس در میان سه صرافی برتر داخلی قرار گیرد. 

1 دیدگاه
  1. محمد یونسی می‌گوید

    تیم حرفه ای مزدکس به زودی در بازار ایران ممتاز خواهند بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.