راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعیین حد ضرر در رمزینکس ممکن شد

همه ما دنیای ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک بازار مالی پر ریسک می‌شناسیم. با این همه، ابزارها و روش‌هایی هستند که این ریسک را تا حد زیادی می‌توان کنترل کرد. یکی از مهم‌ترین این ابزارها استفاده از حد ضرر است و رمزینکس هم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال کشور این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده است.


چرا باید از حد ضرر استفاده کنیم؟


مدیریت ریسک از مهم‌ترین اصول حضور در بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال است. هر تحلیلی با درصد بالایی از نقض همراه است، اگر برای شرایط پیش آمده به واسطه نقض تحلیل آماده نباشیم، متحمل ضررهای خیلی بیشتری خواهیم شد.

حد زیان (ضرر) این امکان را به کاربر می‌دهد که در صورت نقض تحلیل با کمترین ضرر ممکن از معامله خارج شود. در واقع معامله‌گر با تعیین حد ضرر به صرافی دستور می‌دهد که اگر قیمت به سطح خاصی رسید، سفارش فروش شما را در آن واحد ثبت کند.

انواع حد ضرر (استاپ لاس) در رمزینکس:

صرافی ارز دیجیتال رمزینکس (Ramzinex) به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار ارزهای دیجیتال از نظر تعداد رمزارز و حجم معاملاتی بعد از بررسی آزمایشی چند ماهه ابزار حد زیاد (ضرر)، آن را در اختیار تمامی کاربران قرار داده است.

رمزینکس برای به حداکثر رساندن مدیریت کاربران روی تحلیل‌هایی که انجام می‌دهند و متعاقباً حد ضررهایی که مشخص می‌کنند، حد زیان را به دو صورت در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد.

  • حد زیان
  • سفارش OCO

سفارش حد زیان


در سفارش حد زیان معمول، کاربر بعد از تحلیل و مشخص کردن حد ضرر خود اقدام به شرایط گذاری می‌کند. به این معنی که اگر قیمت رمزارز به مقدار مشخصی رسید، سفارش شما به قیمت مشخصی در دفترچه معاملات به صورت کاملاً خودکار ثبت خواهد شد.

در پلتفرم معاملاتی رمزینکس، کاربر برای ثبت سفارش حد زیان مطابق تصویر بالا باید سه مقدار زیر را مشخص کند:

  • قیمت فعال سازی که همان استاپ (stop) است. قیمت با رسیدن به این سطح باعث فعال شدن ابزار حد ضرر رمزینکس می‌شود.
  • قیمت که همان لیمیت (Limit) است. با فعال شدن حد ضرر، رمزینکس یک معامله با این قیمت برای شما ثبت می‌کند.
  • مقدار هم در واقع درصدی از دارایی رمزارز است که قصد فروش آن را در صورت فعال شدن حد ضرر دارید.

عملکرد سفارش حد زیان به این‌گونه است که در صورت نقض تحلیل، با کاهش قیمت رمزارز و رسیدن به قیمت فعال سازی، رمزینکس از دستور تعیین شده توسط شما آگاه می‌شود و یک معامله فروش با قیمت و مقدار از پیش مشخص توسط شما، ثبت می‌کند.

وجود دو گزینه «قیمت فعال‌سازی» و «قیمت» به این دلیل است که ریسک فعال نشدن به دلیل ریزش‌های ناگهانی بازار به حداقل برسد.


سفارش OCO


سفارش OCO یا One Cancels the Other در واقع ابزار بسیار مفیدی است که به معامله‌گران امکان آمادگی در هر شرایطی را فراهم می‌کند. این ابزار در رمزینکس به شما این قابلیت را می‌دهد که سفارش خرید یا فروش را به صورت هم زمان با هم ثبت کنید.

اجازه دهید با یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید که شما بر اساس تحلیلی که انجام داده‌اید قصد ورود به یک معامله را دارید. بر اساس تحلیل شرط ورود به معامله، شکست یک مقاومت است. در این صورت شما یک سفارش خرید با شرط شکسته شدن این مقاومت ثبت می‌کنید. از طرفی هم یک سفارش فروش هم ثبت می‌کنید تا در صورت نقض تحلیل متحمل ضرر بیشتری نشوید.

در سفارش OCO رمزینکس با گزینه‌های زیر روبه‌رو هستیم:

سفارش محدود

  • قیمت، همان قیمت سفارش محدود معامله‌گر است که در لیست سفارشات وارد می‌شود. پس از رسیدن قیمت به این نقطه، خرید یا فروش انجام می‌گیرد.

سفارش حد زیان

  • قیمت فعال سازی که همان استاپ (stop) است. قیمت با رسیدن به این سطح باعث فعال شدن ابزار حد ضرر رمزینکس می‌شود.
  • قیمت که همان لیمیت (Limit) است. با فعال شدن حد ضرر، رمزینکس یک معامله با این قیمت برای شما ثبت می‌کند.
  • مقدار هم در واقع درصدی از دارایی رمزارز است که قصد فروش آن را در صورت فعال شدن حد ضرر دارید.

سفارشات OCO در صرافی ارز دیجیتال رمزینکس ابزاری بسیار حیاتی با کارکردی ساده است که برای حفظ سود، محدود کردن ریسک و حتی در ورود و خروج از موقعیت‌ها در شرایط خاص بازار بسیار می‌تواند کاربردی باشد.


خرید و فروش با خاطره خوش در رمزینکس


بسیاری از کاربران دنیای ارزهای دیجیتال، بعد از مدتی حضور در این بازار آن را با خاطره‌ای نه چندان خوشایند ترک می‌کنند. ابزارهای حد زیان تعریف شده در پلتفرم معاملاتی رمزینکس ریسک معاملاتی کاربر را به بهترین نحو ممکن مدیریت و آن را به حداقل می‌رساند.

به گفته مجموعه رمزینکس این تازه شروع راه است، کاربران منتظر خبرهای خوب بعدی از رمزینکس باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.