راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب فین‌تک به زبان ساده با حمایت فن‌آواکارت منتشر شد

انتشارات راه پرداخت کتاب «فین‌تک به زبان ساده؛ آموزش مبانی فین‌تک برای فعالیت حرفه‌ای در دنیای فناوری‌های مالی» را با حمایت شرکت فن‌آواکارت منتشر کرد. عنوان اصلی این کتاب «FinTech For Dummies» است که در سال 2020 توسط انتشارات وایلی روانه بازار شده است. سوزان چیستی، فعال معروف حوزه فین‌تک و استیون اوهنلون، مدیرعامل شرکت فین‌تکی نامریکس، این کتاب را به رشته تحریر در آورده‌اند و حسن موحد و مرتضی حمزه سرکانی ترجمه این کتاب را بر عهده داشته‌اند.

کتاب فین‌تک به زبان ساده در 400 صفحه و 20 فصل تهیه شده است و همه آنچه فعالان حوزه فین‌تک به لحاظ فنی با آن سروکار دارند را توضیح می‌دهد. این کتاب برخلاف اسمش برای مخاطب عام کتاب ساده‌ای نیست اما برای مخاطبی که آشنایی کافی با فناوری‌های مالی دارد و به لحاظ فنی نیز با مقدمات این حوزه آشناست می‌تواند کتاب ساده‌ای قلمداد شود. در واقع این کتاب مبانی فنی و تا حدودی سخت فین‌تک را سعی کرده به زبانی ساده تبیین کند.

مخاطبان انتشارات راه پرداخت احتمالاً یکی از نویسندگان این کتاب یعنی سوزان چیستی را به خوبی می‌شناسند. راه پرداخت طی سال‌های گذشته چندین کتاب از خانم چیستی منتشر کرده که با استقبال خوبی از طرف خوانندگان مواجه شده است. کتاب‌های فین‌تک، اینشورتک و ولث‌تک که او در نقش ویراستار ارشد در تهیه و تولید آن مشارکت داشته و بین سال‌های 97 تا 99 منتشر شده است.

سوزان چیستی در مقدمه کتاب فین‌تک به زبان ساده درباره ماهیت این کتاب و همچنین مخاطبان آن چنین نوشته است:

در این کتاب زیروبم فناوری مالی یا به‌اختصار، فین‌تک‌ را برایتان توضیح می‌دهیم. تمام فکر و ذکر فین‌تک ایجاد نوآوری تحول‌آفرین و ساختارشکن در خدمات مالی با استفاده از فناوری‌های جدید و نوظهور و تأمین نیازهای مشتری و کسب‌وکارها از طریق اتوماسیون است. ما عاشقان سینه‌چاک فین‌تک هستیم و امیدواریم بتوانیم بخشی از اشتیاق و دانش خود را به شما منتقل کنیم.

چه خوش‌مان بیاید چه نیاید، صنعت مالی در چند سال گذشته تحولات بسیار ساختارشکن و اساسی داشته که بیشترشان به فناوری مربوط می‌شوند. بنا به دلایل مختلف، بسیاری از مؤسسات مالی سنتی خود را برای آینده دیجیتال مجهز نکرده‌اند و احتمال دارد رقیبان زیرک جایشان را بگیرند. امیدواریم در این کتاب رهبران این مؤسسات را راهنمایی کنیم تا به اجرای پیشرفته‌ترین فناوری‌های مالی کمک کنند؛ اما این فقط نیمی از مخاطبان هدف ما در اینجاست. به‌علاوه، امیدواریم به افراد طرف دیگر این معادله که بخشی از ساختارشکنی‌های ایجادشده به‌واسطه فین‌تک هستند یا امیدوارند که بخشی از آن باشند نیز کمکی کرده باشیم.

در بخشی از یادداشتی که محمد مردانی، مدیرعامل و نائب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت گروه فن‌آوا برای این کتاب نوشته، آمده است:

به‌رغم رشد و توسعه فین‌تک در کشورمان، در حوزه دانشی و ادبیات علمی همچنان با کمبود منابع مواجه هستیم. و اگر چه در سال‌های اخیر کتاب‌های متعددی در زمینه فین‌تک به چاپ رسیده است اما این کتاب‌ها بیشتر به توصیف موضوعات کلان پرداخته و کمتر به جنبه‌های فنی حوزه فناوری‌های مالی توجه شده است. بر همین مبنا، شرکت گروه فن‌آوا با هدف توسعه دانش فین‌تک و در راستای مسئولیت‌ اجتماعی خویش اقدام به حمایت از کتاب «فین‌تک به زبان ساده» کرده است و این کتاب می‌تواند برای بازیگران و فعالان حوزه فین‌تک در کشور ما مفید واقع شود و هم چراغ راهی باشد برای افرادی که می‌خواهند به این عرصه ورود کنند.

همچنین مجید شکوهی، مدیرعامل فناواکارت، در یادداشت خود برای این کتاب نوشته است:

کتاب «فین‌تک به زبان ساده» تلاشی است برای توانمندسازی افراد مشتاق در حوزه فین‌تک و حاصل همکاری شرکت فن‌آواکارت و مجموعه رسانه‌ای راه پرداخت؛ امید است این کتاب، چراغ راهی باشد برای جوانانی که ایده و دانش دارند و می‌توانند توان خود را با استفاده از راهکارهای ارائه شده در آن به سرمنزل مقصود برسانند، کاری راه بیندازند، باری را از دوش جامعه بردارند و گرهی را باز کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه راه پرداخت اقدام به خرید این کتاب کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.