بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در حکمی امین بیگلرخانی را بهعنوان سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت منصوب کرد.
به گزارش وزارت بهداشت، در حکم انتصاب سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از بیگلرخانی خواسته شده که نسبت به تشکیل و راهاندازی شورای عالی فناوری اطلاعات سلامت اقدام کند. همچنین در این حکم بر اهمیت توجه بر امنیت سایبری حوزه سلامت تأکید شده است.
وظایف و مأموریتهای بیانشده در حکم به شرح زیر است:
- پیگیری استقرار سامانه نظام جامع اطلاعات بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، دانشجویی وزارت متبوع و همراستاسازی سامانههای مختلف اعم از سامانههای اطلاعات و بیمارستانی (HIS)، سامانههای اطلاعات بهداشتی و دارویی TTAC / کلیه سامانههای موجود
- تشکیل و راهاندازی شورای عالی فناوری اطلاعات سلامت
- استقرار پرونده الکترونیک سلامت و نسخهنویسی الکترونیک با همکاری معاونتها و سازمانهای ذیربط
- تمرین و اصلاح دستورالعملها و راهنما بهمنظور استانداردسازی سامانههای مورد استفاده با هماهنگیهای واحدهای مربوطه
- بهرهگیری از طرفیت نخبگان حوزههای فناوری اطلاعات سلامت در راهاندازی سامانهها و تدوین دستورالعملها در خصوص ایجاد عدالت در بهرهمندی از خدمات حوزه سلامت
- توجه ویژه و مراقبت از امنیت سایبری حوزه سلامت