راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز سومین جشنواره نشان «فی» / بررسی فیلم‌های سینمایی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از منظر سواد مالی

آکادمی هوش مالی، با هدف گفتمان‌سازی موضوع سواد مالی میان اصحاب هنر و مخاطبان و ترویج سواد مالی در جامعه، هر ساله، فیلم‌های جشنواره فجر را از منظر سواد مالی بررسی می‌کند و از فیلم‌های برتر تقدیر به عمل می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی آکادمی هوش مالی، همزمان با چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سومین «جشنواره نشان فی»، آغاز به کار کرد. آکادمی هوش مالی، با هدف گفتمان‌سازی موضوع سواد مالی میان اصحاب هنر و مخاطبان و ترویج سواد مالی در جامعه، فیلم‌های جشنواره فجر را از منظر سواد مالی بررسی می‌کند.

هیئت‌ داوران، فیلم‌های جشنواره فجر را با عینک سواد مالی دیده و در دو بُعد کمی و کیفی، مفاهیم سواد مالی فیلم‌ها را ارزیابی و بررسی می‌کنند. در پایان، فیلمی که در کنار معیارهای سینمایی و هنری، هوشمندانه‌تر و دقیق‌تر و هنرمندانه‌تر مفاهیم سواد مالی را به تصویر کشیده است، به‌عنوان برگزیده جشنواره انتخاب و «نشان فی» را دریافت می‌کند. فیلم‌های برگزیده از نگاه هیئت‌ داوران، رفتارها و تصمیم‌های درست مالی را در بستر فیلم بهتر و درست‌تر به مخاطبان عرضه داشته‌ و به شکل بهتری، توجه مخاطبان را به اهمیت و آموزه‌های سواد مالی جلب می‌کنند.

آکادمی هوش مالی با حضور در بخش جنبی (تجلی اراده ملی) جشنواره، به داوری و بررسی فیلم‌ها با عینک سواد مالی می‌پردازد. بخش تجلی اراده ملی از بخش‌های جنبی جشنواره فجر است که داوران با هدف حمایت از موضوعات ارزشمند با بیان خلاقانه سینمایی، به ارزیابی و بررسی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) می‌پردازند.

اعضای هیئت‌ داوران سومین جشنواره «فی» از این‌ قرارند:

  • دکتر مریم جلالی؛ دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون و کارشناس رسانه
  • دکتر عبدالکریم خیامی؛ دکترای فرهنگ و ارتباطات و عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق(ع)
  • دکتر علی رسولی‌زاده؛ دکترای اقتصاد، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت و کارآفرین برتر ملی
  • دکتر کمیل رودی؛ دکترای مدیریت از دانشگاه تهران و عضو هیئت‌علمی آکادمی هوش مالی
  • دکتر مهدی ناجی؛ دکترای اقتصاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران.

لازم به ذکر است در جشنواره اول و دوم فی از میان فیلم‌های اکران‌شده، در بیش از 30 فیلم دست‌کم به یک موضوع از سرفصل‌های سواد مالی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم پرداخته‌ شده است. فیلم‌های عامه‌پسند، روز بلوا، بی‌صدا حلزون و سه کام حبس برگزیدگان جشنواره اول و فیلم‌های ابلق، مامان و روشن، برگزیدگان جشنواره دوم بودند که در آیین اختتامیه جشنواره فی با حضور دکتر پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان؛ دکتر سجادی، دبیر سابق ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز؛ دکتر حسن خجسته، عضو هیئت‌علمی دانشکده صداوسیما، هیئت‌داوران و عوامل فیلم‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.