راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد «از حکمرانی به داده‌ها تا حکمرانی با داده‌ها» دوشنبه 18 بهمن‌ماه برگزار می‌شود

رویداد پنجم از سلسله‌رویدادهای سازمان داده‌محور آکادمی سحاب با عنوان «از حکمرانی به داده‌ها تا حکمرانی با داده‌ها» روز دوشنبه، 18 بهمن‌ماه، ساعت 19 الی 20:30 برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سحاب، در مواجهه با حجم عظیمی از داده‌ها در انقلاب صنعتی چهارم، مفهومی تحت عنوان حاکمیت داده نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از جمله اجزای اصلی حاکمیت داده می‌توان به سیاست‌ها، قوانین و فرایندها اشاره کرد که نحوه مدیریت داده، در دسترس بودن، یکپارچگی و امنیت داده‌ها را دنبال می‌کند.

از طرف دیگر داده‌هایی که در بخش‌های دولتی و حاکمیتی ایجاد می‌شوند، می‌توانند بستر مناسبی برای خلق ارزش از آنها در راستای تصمیم‌گیری‌های راهبردی در سطح ملی باشند. این تصمیمات از منظر حاکمیتی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور جهت سیاست‌گذاری و تصویب برنامه‌های پنج‌ساله و عملیاتی نهادها، ارگان‌ها، وزارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته حائز اهمیت است. همچنین از نقطه‌نظر بخش خصوصی، داده‌های موجود در بخش‌های دولتی می‌توانند ضمن ایجاد شفافیت لازم، زمینه رشد اقتصاد دیجیتال را برای بازیگران و فعالان اقتصادی فراهم کنند.

آکادمی سحاب در رویداد پنجم از سلسله‌رویدادهای سازمان داده‌محور با نگاهی کلان، به مقوله حاکمیت داده در بخش دولتی خواهد پرداخت و رویکرد داده‌محوری در سطح دولت را مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد داد. در این رویداد رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات به میزبانی رضا قربانی، عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران، مهمانان آکادمی سحاب خواهند بود.

چهار محور اصلی رویداد «از حکمرانی به داده‌ها تا حکمرانی با داده‌ها» به شرح زیر است:

  • بررسی قوانین و مقررات حاکمیت داده در کشور؛
  • واکاوی موانع و چالش‌های دسترسی به داده‌های بخش دولتی؛
  • نقش داده‌محوری در سیاست‌گذاری و تصویب برنامه‌های دولت؛
  • فرصت‌ها و چالش‌های حرکت به سمت دولت داده‌محور.

علاقه‌مندان به موضوعات فوق می‌توانند از طریق صفحه این رویداد در ایوند به‌صورت رایگان در آن حضور یابند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.