راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در نشست معاون وزیر نیرو با تشکل‌های تجدیدپذیر مطرح شد / از ظرفیت رمزارزها برای نجات نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر استفاده شود

نشست کمیته فنی انرژی‌های تجدیدپذیر کمیسیون انرژی اتاق ایران با حضور محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) برگزار شد. در این نشست نماینده تشکل‌های انرژی‌های تجدیدپذیر از مشکلات و راهکارهای لازم برای این حوزه گفتند. تشکیل کارگروه مشترک رمزارزها در ساتبا جهت استفاده از ظرفیت آنها برای حفظ نیروگاه‌های تجدیدپذیر از جمله راهکارهای مطرح‌شده بود.


رمزارزها و انرژی تجدیدپذیر


به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، اکبر ادیب‌فر، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا درباره رمزارزها گفت: «رمزارزها بازار خوبی برای نجات تجدیدپذیرهاست، در حالی که وزارت نیرو قبلاً با توسعه این حوزه مشکل داشت. وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز جدید صادر نمی‌کند؛ درخواست ما برگزاری نشست مشترک با ساتبا، وزارت صنعت و تشکل‌های فعال این حوزه جهت صدور جواز تأسیس برای دارندگان تأییدیه است.» 

او ادامه داد: «پیش از این، دو جلسه با تشکل‌های حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار شد تا تشکل‌ها دغدغه خود را به همراه راهکارهای پیشنهادی جمع‌بندی کرده و ارائه دهند. اگر محدودیت برداشته شود، توسعه رخ می‌دهد.» 

ادیب‌فر پیشنهاد داد: «کارگروه مشترک رمزارزها در ساتبا تشکیل شود تا در آنجا مواضع به‌صورت کارشناسی بررسی شود و راهکارهایی جهت بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها ارائه شود.»

کمانی درباره رمزارزها گفت: «طبق دستورالعمل صادرشده، رمزارزهایی که مجوز دارند، می‌توانند از برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر استفاده کنند. رمزارزهایی که مجوز ندارند هم در حال پیگیری است. آیین‌نامه در هیئت دولت مطرح است و اخیراً نامه‌ای به وزارت صنعت ارسال‌ شده تا مجوزهایی برای درخواست‌کننده تولید رمزارز صادر شود؛ به این صورت که فرد به ساتبا مراجعه کرده و طی توافقی برای تولید انرژی تجدیدپذیر معرفی شود و با معرفی‌نامه به وزارت صنعت برای درخواست مجوز مراجعه کند. این مسیر در حال پیگیری است و بخش خصوصی هم می‌تواند پیشنهاد اصلاحی خود را درباره آیین‌نامه مکتوب ارسال کند.» 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.