راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پایتخت در یک قدمی پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از رایزنی‌های نهایی برای اجرای طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌های پایتخت خبر داد. میثم مظفر، درباره طرح پرداخت الکترونیک کرایه‌ تاکسی، اظهار داشت: با همکاری بانک شهر امکانی ایجاد کرده‌ایم که پرداخت الکترونیک کرایه در تاکسی‌ها در آینده‌‌ای نزدیک فراهم شود. طی چند هفته آینده مراسمی خواهیم داشت که بر اساس آن از 5 طرح ویژه در سازمان تاکسیرانی رونمایی خواهد شد که یکی از آنها پرداخت الکترونیک یکپارچه کرایه تاکسی است و این امر توسط کارت‌های اعتباری قابل استفاده در مترو و اتوبوس امکانپذیر خواهد بود.

نتیجه حاصل از اجرای طرح پایلوت بسیار قابل قبول بود و در گام دوم آن را گسترش خواهیم داد ولی با توجه به اینکه این کار به سرمایه‌گذاری قابل توجهی از سوی مؤسسات و بانک‌ها دارد و باید روی هر تاکسی تجهیزاتی بالغ بر چند میلیون تومان نصب شود، فعلا حدود 100 دستگاه تاکسی دیگر به این سیستم مجهز خواهند شد در حال حاضر نیز در حال رایزنی‌های نهایی هستیم.

پیش از این میثم مظفر در بهمن سال گذشته از پرداخت کرایه تاکسی به دو شیوه آن‌لاین و آف‌لاین خبر داده و اعلام کرده بود در این طرح 90 تاکسی خطی و ون به‌طور آف‌لاین و 10 تاکسی ویژه به‌طور آن‌لاین خدمات پرداخت الکترونیک را ارائه می‌دهند. در سیستم پرداخت آن‌لاین امکان پرداخت‌های کارت‌های بانکی عضو شتاب وجود دارد. پرداخت آف‌لاین به کارت‌های مترو و اتوبوس محدود می‌شود. اما بر اساس اظهارات معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی قرار بود با بر طرف کردن مشکلات اجرایی این طرح، در فصل تابستان آن را به صورت توسعه یافته در کل شهر تهران اجرایی کنند.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.