راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک ساتوشی به چاپ ششم رسید

کتاب «یک ساتوشی؛ راهنمای ورود به دنیای بیت‌‌کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال برای مبتدی‌ها» به چاپ ششم رسید تا این چهارمین باری باشد که این کتاب در سال 1400 تجدید چاپ می‌شود.

کتاب یک ساتوشی نوشته محمد آذرنیوار و نیما ملک‌‌پور است و انتشارات راه پرداخت برای اولین‌بار این کتاب را در سال 1399 به چاپ رساند و به احتمال زیاد تا پایان سال 1400 چاپ هفتم آن نیز روانه بازار شود.

نویسندگان کتاب یک ساتوشی تلاش کرده‌اند هر آنچه یک فرد مبتدی برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال باید بداند را در قالب یک کتاب به او ارائه دهند. کتاب مذکور بیانی ساده و روان دارد و با استفاده از مصادیق متعدد مفاهیم پیچیده ارزهای دیجیتال را ساده‌سازی کرده است.

استقبال بسیار مناسب خوانندگان نیز نشان می‌دهد این کتاب توانسته به هدف خود که آگاهی‌بخشی به مخاطبان برای ورود به دنیای پررمزوراز ارزهای دیجیتال است، دست پیدا کند. در ادامه بخشی از مقدمه جذاب این کتاب ارائه شده است:

به عصر ارزهای دیجیتال و تمرکززدایی سلام کنید. سال‌ها بود که نقش قدرت‌های مرکزی در کنترل و انتشار اطلاعات به سبب ظهور اینترنت کمرنگ شده بود، اما نیاز به جریانی که قدرت حاکم بر پول را از چنگ بانک‌های مرکزی و دولت‌ها دربیاورد نیز احساس می‌شد. معرفی بیت‌کوین در اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی آغازگر جریان غیرمتمرکزسازی پول بود که در ادامه مسیر خود به «غیرمتمرکزکردن همه چیز» تبدیل شد. فناوری بی‌نظیر مورد استفاده در بیت‌کوین یعنی بلاکچین، راه خود را به اغلب صنایع پیدا کرد و سودای تغییرناپذیری و گاهی اوقات هم شفافیت در سرلوحه اهداف استارتاپ‌ها قرار گرفت.

امروزه روند‌ شتاب‌گرفته‌ این فناوری نفوذ آن را تا عمق تسهیلات بانکی ممکن کرده و هر خدمتی که پیش‌تر تنها با نظام بانکداری یا سیستم‌های سازمان متمرکز امکان‌پذیر بود، هم‌اکنون با ترکیب بلاکچین و رمزنگاری خارج از بانک‌ها قابل پیاده‌سازی است. نمی‌توان منکر آن شد که شکل دنیای ما در سال‌های آینده به‌شدت تحت ‌تأثیر فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال قرار خواهد گرفت و این فناوری در دیجیتالی‌شدن تمامی عناصر زندگی انسان‌ها نقش پررنگی ایفا خواهد کرد. از این رو، اهمیت فعالیت در فضای پیرامون این فناوری که پتانسیل بالایی را برای خلق ارزش در سال‌های آینده دارد، به‌خوبی درک می‌شود. تجربه اولین آشنایی با بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال که بیشتر افراد را به درون یک لانه خرگوش بی‌انتها کشانده نیز اغلب با رشد‌ قیمت‌های نجومی آنها رقم خورده است.

کتاب حاضر تلاشی برای راهنمایی افرادی است که تنها در حد شنیدن واژه بیت‌کوین یا دنبال‌کردن قیمت ارزهای دیجیتال با این فناوری آشنا هستند و به‌دنبال شناخت جنبه‌های بیشتر و روش‌های سرمایه‌گذاری در آنها می‌گردند. از کوچک‌ترین واحد پولی بیت‌کوین به پاس خدمات سازنده آن تحت عنوان «ساتوشی» یاد می‌شود. یک ساتوشی جزئی از صد میلیون واحد کوچک دیگر است که در کنار یکدیگر یک واحد بیت‌کوین را تشکیل می‌دهند. انقلاب پولی که بیش از یک دهه قبل شروع شد، هم‌اکنون به جایگاهی رسیده که رسانه‌ها؛ رویدادها و حوادث آن‌ را از نزدیک دنبال می‌کنند و چشم‌های بسیاری به آینده آن دوخته شده است. یک ساتوشی نمادی برای سهیم‌شدن در این انقلاب است.»

علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنند. همچنین امکان مطالعه فهرست، مقدمه و فصل اول کتاب فراهم است تا پیش از خرید، بتوانید آگاهی کاملی از محتوای آن داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.