راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نیوشا دستورات بانکی شما را می‌شنود و اجرا می‌کند

راه پرداخت؛ سیستم تلفنبانک پارسیان با قابلیت تشخیص گفتار راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان  عبدالحمید منصوری معاون فناوری اطلاعات این بانک با اعلام این خبر گفت این سیستم باعث افزایش کارآیی و سهولت در استفاده از سیستم‌های تلفنی می‌شود و مشتریان می‌توانند با استفاده از آن، از پشت تلفن دستورات کلامی و گفتاری خود را اعلام و به جای استفاده از دکمه‌ها در تلفن، از بیان کلمات برای انجام کارهای خود استفاده کنند. با استفاده از سیستم نیوشا مشتریان می‌توانند درخواست‌های خود را بیان کرده و سریع‌تر و راحت‌تر پی‌گیری کنند. کارهایی مثل بررسی موجودی حساب، صورتحساب جاری، انتقال وجه، وضعیت چک صادره از جمله عملیاتی است که با نیوشا می‌توان انجام داد. این سیستم قابلیت تشخیص اعداد و فرامین کلامی و گفتاری را از طریق خط تلفن دارد و پس از پردازش اطلاعات نتیجه را اعلام می‌کند. با این امکان می‌توان به بسیاری از کنترل کننده‌ها یا رایانه‌هایی که به خط تلفن متصل هستند وصل شد و از این طریق فرمانی را اجرا کرد. مهندس منصوری با اشاره به اینکه چنین سیستمی یک نوع انقلاب در استفاده از پردازش گویش و کلام طبیعی پارسی در کاربردهای بانکی است از همکاری استادان دانشگاه صنعتی شریف در تحقق سیستم نیوشا خبر داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.