راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امنیت تلفن‌همراه، نگرانی‌ها و تصورات نادرست

پی‌پال و اتحادیه ملی امنیت سایبری آمریکا، نتایج یک نظرسنجی زاگبی (Zogby) در مورد آخرین گرایش‌ها، نگرانی‌ها و تصورات نادرست در زمینه امنیت دستگاه‌های همراه و تجارت را منتشر کردند.

در این نظرسنجی ملی که از بیش از ۱۰۰۰ بزرگسال آمریکایی انجام شده، به وضوح پیداست تاچه حد دستگاه‌های همراه در زندگی روزمره مردم آمریکا جای باز کرده و جزیی از آن شده‌اند. یکی از هر چهار مشارکت کننده در نظرسنجی اعلام کرده است که روزانه حداقل یک تراکنش مالی با تلفن هوشمند خود دارد و این در حالی است که در طول یک هفته حداقل ۲۵ درصد از خرید‌های خود را با گوشی هوشمند انجام می‌دهد، که این امر نشانگر اهمیت دستگاه‌های همراه به عنوان ابزاری برای خرید است. همچنین بسیاری از کاربران از این امر که اطلاعات مکانی می‌تواند به شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری در تراکنش‌ها جلوگیری می‌کند،‌ آگاه نیستند. به عنوان مثال، اگر یک تراکنش در فرانسیسکو انجام شود و چند دقیقه بعد تراکنش دیگری در دالاس انجام شود، به عنوان یک مورد مشکوک بررسی می‌شود.

نظرسنجی همچنین از یک تصور نادرست در زمینه اطلاعات مالی در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن دستگاه‌های همراه در حالی پرده‌بردای می‌کند که بسیاری از مردم مراحل لازم برای استفاده امن از دستگاه همراه خود را انجام نمی‌دهند. برای مثال نزدیک به ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها ذخیره اطلاعات پرداخت در گوشی هوشمند خود را، ناامن می‌پندارند.

منبع: اخبار امنیتی فناوری اطلاعات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.