راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان احراز هویت آنلاین مشتریان بانک مسکن با اُبانک فراهم شد / آشنایی با نئوبانکی جدید

اُبانک و ناپ؛ دو محصول جدید شرکت ناواکو روز سه‌شنبه ۱۹ دی با حضور محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن رونمایی شدند. این ابزارها در واقع شرایط احراز هویت اینترنتی مشتریان بانک مسکن را فراهم می‌کنند. محمود شایان در حاشیه این رونمایی بیان کرد: «با استفاده از این دو ابزار می‌توان برخی خدمات مورد نیاز افراد را به‌صورت اینترنتی در اختیار آنان قرار داد تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک مسکن نباشد.»

شایان در ادامه تأکید کرد: «یکی دیگر از امکانات مهم ابزارهای مذکور، احراز هویت آنلاین مشتریان بانک مسکن است. در نتیجه این‌ امکان، افتتاح حساب غیرحضوری در بانک مسکن هم‌ فراهم می‌شود.»

در راستای رونمایی از نئوبانک اُبانک، کارگاهی در نمایشگاه تراکنش توسط شرکت ناواکو با سخنرانی غلامرضا پورفرهادی، مدیر پشتیبانی توسعه‌نرم‌افزار ناواکو برگزار شد. پورفرهادی در ابتدا به مفهوم نئوبانک اشاره کرد و گفت: «جامعه هدف نئوبانک، افرادی هستند که دنیای دیجیتال بخش جدانشدنی از زندگی‌ آنهاست. این نوع از مشتریان همه‌چیز را آنلاین می‌خواهند، از فیلم و خرید کردن گرفته تا انجام امور بانکی.»

به گفته او، نئوبانک‌ها که در نتیجه پیشرفت تکنولوژی خلق شده‌اند، شعبه فیزیکی ندارند و به‌صورت آنلاین و دیجیتال اداره می‌شوند.

او در ادامه از تفاوت‌های نئوبانک و بانک سنتی گفت: «بانک‌های سنتی دارای شعب فیزیکی هستند و بیش‌ از ۱۰۰ سال قدمت دارند، نحوه ارتباط بانک‌های سنتی با مشتریان طولانی و بلندمدت است. شیوه پشتیبانی بانک‌های مذکور حضوری یا در بهترین حالت تلفنی است، در حالی که نئوبانک‌ها مشتریان خود را توسط بسترهای آنلاین یا در بدترین حالت به‌وسیله تلفن پشتیبانی می‌کنند. قدمت فعالیت نئوبانک‌ها کمتر از ۱۰ سال است‌‌؛ با این‌ وجود تمام دنیا در حال حرکت به سمت بانکداری دیجیتال‌اند؛ زیرا نسبت به بانکداری سنتی بسیار کم‌هزینه‌تر است.»

پورفرهادی در ادامه نکته مهمی را متذکر شد و توضیح داد که نباید خدمات الکترونیکی را با نئوبانک‌ها یکسان دانست. به گفته او، چندسالی است که بانک‌های سنتی با ارائه سرویس‌های اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک برای ساده‌سازی فعالیت‌های بانکی تلاش می‌کنند تا این اقدامات را به معنای تحقق مفهوم نئوبانک جلوه دهند.

پورفرهادی توضیح داد: «نئوبانک می‌خواهد تمام خدمات بانکی اعم از احراز هویت، افتتاح حساب، دریافت تسهیلات و… را در بستر اپلیکیشن‌های موبایل و صفحات وب بدون هیچ‌گونه نیاز به مراجعه حضوری در اختیار مشتریان قرار دهد.»

به گفته او، متمرکز کردن خدمات، افزایش دسترسی، شخصی‌سازی اپلیکیشن، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، کاهش هزینه‌های رفت‌و‌آمد و‌ خدمت‌دهی ۲۴ساعته از مزایای نئوبانک است.

او‌ در ادامه درباره خدمات و عملکرد نئوبانک اُبانک توضیح داد و گفت: «افتتاح حساب آنلاین، صدور کارت هدیه، درخواست و پشتیبانی دستگاه کارت‌خوان، باشگاه مشتریان، پارکینگ هوشمند، طرح ترافیک خدمات جاده‌ای خدمات ETG، تمام خدمات سامانه صیاد، استعلام شبا، پرداخت قبوض، خرید بسته اینترنت و شارژ تلفن همراه و تمام امور مرتبط با دریافت تسهیلات (درخواست، پرداخت، پیگیری و صورت وضعیت) از جمله خدمات ا‌‌ُبانک هستند.»

او‌ در خصوص قابلیت‌های مربوط به کارت نیز توضیح داد: «اطلاع از موجودی، شارژ برچسب عوارض، فعال‌سازی یا تغییر رمز دوم، کارت‌به‌کارت، صورت‌حساب و‌ مسدودسازی از خدمات کارت اُبانک‌ هستند.»

پورفرهادی در پایان به قابلیت دیگر این نئوبانک اشاره کرد و گفت: «کیف‌پول الکترونیکی یک سرویس آنلاین است که با استفاده از آن می‌توان تراکنش‌های اینترنتی مانند خرید بسته اینترنت و شارژ، پرداخت قبوض و… را بدون نیاز به کیف‌ پول فیزیکی انجام داد.»

به گفته او، کیف‌ پول ابزاری است که توسط مؤسسه اعتباری صادر می‌شود و‌ امکان پرداخت وجه از دارنده‌ آن به پذیرنده را فراهم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.