راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عرضه یوان دیجیتال بانک مرکزی چین با وی چت

غول فناوری تنسنت با وی‌چت، بیش از یک میلیارد کاربر را به ارز دیجیتال ملی چین جذب می‌کند.

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، انتظار می‌رود که پذیرش یوان دیجیتال توسط وی‌چت متعلق به شرکت تنسنت، بیش از یک میلیارد کاربر را به ارز دیجیتال ملی چین جذب کند. طبق گزارش‌ها، شرکت فناوری چینی تن‌سن پشتیبانی از یوان دیجیتال را به اپلیکیشن کیف پول WeChat Pay اضافه کرده و به کاربران امکان پرداخت ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) را می‌دهد.

طبق گزارش روز پنجشنبه چاینادیلی، برای استفاده از CBDC در تراکنش‌ها، کاربران وی‌چت باید هویت خود را از طریق اپلیکیشن e-CNY، اپلیکیشن کیف پول دیجیتال یوان که توسط بانک مرکزی چین توسعه داده شده، تأیید کرده باشند. پس از فعال‌شدن، این گزینه به کاربران امکان می‌دهد این ارز را در وی‌چت پرداخت و دریافت کنند.

در اوایل هفته قبل، نسخه آزمایشی اپلیکیشن e-CNY راه‌اندازی شد و پکن به عرضه CBDC خود ادامه می‌دهد. وی‌چت که توسط شرکت فناوری تنسنت توسعه‌ یافته، اپلیکیشن پیام‌رسانی فوری رایج در سرزمین اصلی چین است که بیش از یک میلیارد کاربر دارد. کنار ایرپلی، وی‌چت اغلب به‌عنوان یک برنامه فوق‌العاده شناخته می‌شود، زیرا طیف گسترده‌ای از خدمات را ادغام می‌کند.

چین از سال ۲۰۱۴ مفهوم ارز دیجیتال مستقل را توسعه داده است. یوان دیجیتال که دوره آزمایشی آن بیش از یک سال ادامه داشته تا پایان اکتبر ۲۰۲۱، ۹.۷ میلیارد دلار تراکنش داشته است. گسترش بالقوه اپلیکیشن e-CNY قبل از بازی‌های المپیک زمستانی پکن در سال جاری صورت می‌گیرد.

بانک مرکزی چین قصد دارد یوان دیجیتال را برای این المپیک آماده کند که قرار است از چهارم فوریه در پایتخت چین آغاز شود. شرکت فناوری تنسنت گفت که تجربه‌های جدید پرداخت یوان دیجیتال را در دهکده المپیک زمستانی پکن که در ۲۷ ژانویه باز می‌شود، بررسی خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.