راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

طرح تولید بذر هیبرید در پلتفرم کارن کراد منتشر شد / 14 روز تا پایان طرح

طرح تولید بذر هیبرید شرکت پیشگامان توسعه گیاهان زراعی؛ برنده شب اول برنامه تلویزیونی کارویا، در پلتفرم کارن کراد منتشر شده و در مرحله جذب سرمایه قرار دارد.

طرح تولید بذر هیبرید، مورخ 15 آذر بر سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد منتشر شده است. 14 روز به پایان طرح مانده و پیشگامان توسعه گیاهان زراعی موفق شده تا کنون از طریق ۶۸ سرمایه‌گذار مبلغ 3.810.300.000 تومان سرمایه جذب کند. میزان سود تولید بذر هیبرید رقمی حدود 34 درصد پیش‌بینی شده است و میانگین هزینه‌های طرح در ماه 334 میلیون تومان برآورد شده است.  اینطور که بیان شده، درآمدها در مدت زمان طرح به مبلغ 5.360.000.000 خواهد رسید.

80 درصد بازار بذر هیبریدی چغندرقند کشور در دست نمونه‌های خارجی است و 20 درصد نیز توسط شرکت پیشگامان توسعه گیاهان زراعی که تنها تولید کننده داخلی محصول است، تامین می‌شود. سرمایه مورد نیاز طرح 4 میلیارد تومان است. اجرای این طرح حائز اهمیت است؛ زیرا وارداتی بودن بذر هیبرید چغندرقند مانع از خروج ارز از کشور می‌شود.

طرح فعلی به دنبال آن است که ظرف مدت یک سال و در دو فاز پاییزه و بهاره 2 میلیارد تومان بذر هیبرید چغندرقند و 3.36 میلیارد تومان بذر سبزی صیفی‌جات به فروش برساند که با توجه به سابقه فروش شرکت و نیز گسترش سهم بازار به واسطه حذف ارز 4200 تومانی محصولات مشابه وارداتی، کاملا قابل دستیابی بوده و محل تردید خاصی ندارد. سابقه فروش 24 میلیارد تومانی در سال 1399 و همچنین پیش‌بینی فروش 28 میلیارد تومانی برای سال 1400 موید این مطلب است. درآمد حاصل از فروش محصولات برابر 5360 میلیون تومان است. مشارکت‌کنندگان در این طرح در 100 درصد سود حاصل از فروش شریک هستند؛ به عبارتی سود سرمایه‌گذاران معادل 34 درصد دوازده ماهه خواهد بود.


نگاهی به طرح


با استفاده از تکنیک تولید بذر هیبرید، مصرف آب در زراعت چغندرقند به حدود نصف کاهش پیدا می‌کند و این مهم، راهکار مناسبی برای تولید شکر در آینده خواهد بود و مصرف نهاده‌ها را نیز کاهش می‌دهد. همچنین با توجه به وارداتی بودن بذر چغندرقند، استفاده از این محصول قیمت تمام شده محصول و شکر را نیز کاهش می‌دهد. در حال حاضر این مجموعه تنها شرکت دانش‌بنیانی است که موفق شده تمام مجوزهای مربوطه را از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای انجام فعالیت کسب نماید و جزو شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی نوع یک است. این شرکت با اتکا به نیروهای متخصص خود یکی از شرکت‌های پیشرو و با تجربه در زمینه اصلاح و تولید بذر چغندرقند و سایر گیاهان زراعی محسوب می‌شود.

مشتریان محصول در حالت کلی کشاورزان و کارخانه‌های تولید کننده قند و شکر هستند که مصرف سالانه آنان در حدود 250 تا 300 هزار یونیت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.