راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قاضی‌زاده: متاسفانه روابط‌عمومی‌ها ساکت و منفعل‌اند

روابط‌عمومی‌ها ساکت و منفعل‌اند مگر اینکه اتفاقی بیفتد!

استاد علی‌اکبر قاضی‌زاده از باسابقه‌ترین روزنامه‌نگاران کشور و عضو شورای سیاست‌گذاری نخستین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی گفت: روابط‌عمومی‌های عصر حاضر باید جریان‌پرور باشند و خود، در رویدادسازی مشارکت و نقش فعال داشته باشند؛ اما متأسفانه آنچه امروزه غالباً شاهد هستیم اینست که روابط‌عمومی‌ها ساکت و منفعل‌اند مگر اینکه اتفاقی بیافتد که این با اساس و ذات روابط‌عمومی در تضاد است! روابط‌عمومی‌های کشور نباید منتظر باشند که کنشی روی بدهد تا واکنشی نشان دهند بلکه باید رخدادها و جریان‌ها را رقم بزنند و اتفاقات را خلق کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری کنفرانس افزود: برای ایجاد دموکراسی در جامعه به روابط‌عمومی‌های فعال نیاز داریم، روابط‌عمومی‌هایی که آینده را پیش‌بینی کنند و مدام برای ایجاد رویدادها و تعامل با مردم جامعه در تکاپو باشند نه اینکه به تبلیغ مدیر سازمان بپردازند.

این استاد دانشگاه ضمن انتقاد از رویه کلیشه‌ای غالب روابط‌عمومی‌ها در ارتباط با رسانه‌ها گفت: ای کاش مدیران و فعالان حوزه روابط‌عمومی رسالت اصحاب رسانه و مطبوعات که همانا اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی است را با رسالت خود عجین کنند تا به قرابت کاری برسند. وی در خاتمه به دست‌اندرکاران حوزه روابط‌عمومی توصیه کرد که بنای ارتباط با رسانه‌ها را براساس جوابیه و تکذیبیه نگذارند چراکه زمان چنین رفتارهایی به سر آمده و بنا را باید بر تعامل بگذارند نه تقابل.

در کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی که 29 مهرماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، اساتید و کارشناسان حوزه‌های روابط‌عمومی، تبلیغات و رسانه به ارایه سخنرانی و مقالات متنوع درخصوص چگونگی برقراری ارتباط مناسب و تعامل مطلوب میان این سه رکن مهم از جامعه ارتباطی کشور، خواهند پرداخت. دبیرخانه کنفرانس، ثبت‌نام از علاقه‌مندان را آغاز کرده است و تلفن‌های 88922782 و 88922783 و نشانی الکترونیکی info@e-pr.ir برای پاسخ به سوالات احتمالی متقاضیان و کسب اطلاعات بیشتر در نظر گرفته شده است.

منبع: ستاد خبری کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.