راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیت‌پین تنها صرافی ایرانی همراه با معتبرترین بانک‌ها و مؤسسات مالی در نمایشگاه کیش اینوِکس

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و خصوصی‌سازی و سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (کیش اینوکس 2021) پس از وقفه دوساله به‌دلیل شیوع کرونا، طی روزهای 9 تا 11 آذرماه با حضور مشارکت‌کنندگان بین‌المللی، بیمه‌ها و نخبگان اقتصادی کشور در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره‌ کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیت‌پین، سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۱، درباره راه‌اندازی پایلوت رمزارز ملی در جزیره کیش صحبت کرد. سعید محمد اعلام کرد که با بهره‌گیری از ظرفیت رمزارزها و ایجاد پلتفرم‌های صرافی دیجیتال که از مهم‌ترین ظرفیت‌های ارزهای دیجیتال و فناوری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است، حمایت و این موضوع را در مجموعه اقتصادی کشور با جدیت پیگیری می‌کنیم.


بخش خصوصی، به چالش‌ها آگاه‌تر است


در واکنش به این سخنان، امیرحسین مردانی، مدیرعامل بیت‌‌پین که یکی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه کیش اینوکس است، در راستای صحبت‌های محمد درباره ایجاد پلتفرم‌های صرافی دیجیتال در مناطق آزاد بیان کرد: «لازم است چالش‌ها و دغدغه‌های حوزه از زبان بخش خصوصی هم شنیده شود.»

به گفته او، بیت‌پین فعالیت خود را در منطقه آزاد انزلی شروع کرده و تجربه کاملی در رابطه با راه‌اندازی یک کسب‌وکار رمزارزی، تا تبدیل‌شدن به یکی از سه بستر برتر تبادل از نظر حجم مبادلات در یک منطقه آزاد کشور دارد. همچنین، تنها بستر تبادلی است که در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (کیش اینوکس ۲۰۲۱) شرکت کرده است.

او در ادامه اظهار کرد: «با اینکه مدت کوتاهی از تصدی آقای محمد در سمت دبیر مناطق آزاد کشور می‌گذرد، صحبت‌های اولیه و طرح‌های ایشان در رابطه با نسل هفتم مناطق آزاد یا همان مناطق آزاد هوشمند و رویکرد ایشان در رابطه با رمزارزها و مبادلات آنها، امیدوارکننده است؛ اما بهتر است حالا که نمایشگاه خصوصی‌سازی در کیش برگزار می‌شود، دغدغه‌ها و چالش‌های این حوزه و نقشه‌راهی که می‌تواند مناسب باشد، از زبان بخش خصوصی و فعالان همین حوزه شنیده شود.»


انحصار، به شکست کسب‌وکارهای رمزارزی منجر می‌شود


مردانی در همین راستا و به نمایندگی از بخش خصوصی اظهار کرد: «اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که دبیرخانه مناطق آزاد باید به آن توجه کند، ایجاد یک استقلال مالی در مناطق آزاد و تشکیل یک‌ نهاد تصمیم‌گیرنده و سیاست‌گذار به‌ غیر از بانک مرکزی است، زیرا هم‌اکنون در مناطق آزاد کشور ما، بانک‌های مستقل مخصوص مناطق آزاد وجود ندارد. حتی هنوز در منطقه آزاد انزلی شعب ارزی ایجاد نشده است. هرگونه تصمیم‌گیری مربوط به این حوزه در اختیار بانک مرکزی است و مناطق آزاد، هیچ‌گونه استقلال نظری در این رابطه ندارند. زمانی که نمی‌توانیم به‌صورت پایلوت و مستقل، یک سیستم مالی سنتی در منطقه آزاد ایجاد کنیم، چگونه می‌خواهیم وارد چالش پیچیده‌ای مثل رمزارزها شویم؟»

البته سامان‌دهی در حوزه رمزارزها در مناطق آزاد نباید در نهایت به ایجاد انحصار منجر شود. سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هم در مصاحبه اخیر خود گفت: «سامان‌دهی یک پایلوت خواهد بود که نشان‌دهنده امکان ایجاد این فضا به‌صورت قانونی و شفاف در کشور است.»


نسل جدید سرمایه‌گذاری در حال شکل‌گیری است


بیت‌پین همراه با شرکت‌های مطرح بانک، بیمه و بورس به‌عنوان تنها صرافی ایرانی در این نمایشگاه حاضر بود. در این راستا پژمان امیری، مدیر بازاریابی بیت‌پین بیان کرد: «حضور بیت‌پین در بین مؤسسات مالی بزرگ ایران، به‌عنوان تنها صرافی ایرانی با استقبال بازدیدکنندگان همراه بود. این استقبال نشان از تغییر سبک و کلاس سرمایه‌گذاری در بین مردم است. بیت‌پین به‌عنوان یکی از بازیگران کلیدی بازار ارزهای دیجیتال در حال کمک به شکل‌گیری اکوسیستم سرمایه‌گذاری نوین و ارتباط یکپارچه بازار سرمایه سنتی با این کلاس جدید در کشور است و در راستای همین هدف در حال‌ توسعه پلتفرم بیت‌پین برای حضور فعال مردم در فضای جدید سرمایه‌گذاری است.»


بیت‌پین؛ پلتفرم معاملاتی معتبر ارزهای دیجیتال


امیری در ادامه اظهار کرد: «بیت‌پین در حال حاضر، جزء سه صرافی برتر ایرانی است که همراه با بازار جهانی کریپتو، بیش از 100 ارز دیجیتال قابل معامله و برتر بازار را برای بهبود و تسهیل فرایند خرید توسط کاربران ایرانی، به پلتفرم اضافه کرده است. همچنین در این رویداد بین‌المللی ضمن تعامل با سایر شرکت‌های حاضر با برپایی غرفه به معرفی خدمات و دستاوردهای خود در کنار مشاوره سرمایه‌گذاری پرداخت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.