راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

واردات 10/5 میلیون دلاری ماینر توسط شرکت‌های معروف

این روزها که خبری از یک قانون جامع و کامل در حوزه رمزارزها نیست و مردم و فعالان این حوزه هنوز در این خصوص بلاتکلیف‌اند، معاون فنی و امور گمرکی کشور از واردات 10.5 میلیون دلاری دستگاه ماینر توسط شرکت‌های معتبری که حوزه کاری آنها هیچ ارتباطی با رمزارزها ندارد، خبر می‌دهد. بورس تهران نمونه بارز این دست‌ شرکت‌های معتبر است که به‌عنوان یک شرکت سهامی عامِ فعال در حوزه بورس، به استخراج رمزارز پرداخت و چند دستگاه ماینر در زیرزمین ساختمان این شرکت کشف شد.

به گزارش راه پرداخت، اخیراً مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی در یک برنامه زنده تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که ابزار و تجهیزات لازم برای استخراج رمزارزها از گمرک وارد می‌شود یا خیر، گفت: «بله این ابزار و تجهیزات هم به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و هم از سال 1397 هر کسی که مراتب قانونی لازم برای واردکردن دستگاه ماینر به کشور را رعایت کرده، توانسته ابزار این تجهیزات را وارد کشور کند.»

طبق اعلام معاون فنی و امور گمرکی تاکنون بیش از 10 میلیون و 500 هزار دلار واردات دستگاه ماینر توسط شرکت‌هایی صورت گرفته که بعضاً حوزه کاری آنها رمزارز نیست.

ارونقی در پاسخ به این سؤال که آیا واردات ماینر به کشور آزاد است یا خیر، توضیح داد: «بله آزاد است و به‌طور کلی تا همین ماه جاری ما واردات داشته‌ایم و مقررات مربوط به گمرک هم رعایت شده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.