راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سعید شمسی‌نژاد به‌عنوان مدیرعامل جدید بانک مهر ایران معرفی شد

مراسم معارفه سعید شمسی‌نژاد به‌عنوان مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد. او در مراسم معارفه ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل سابق این بانک، دست‌یافتن دو بانک قرض‌الحسنه کشور به ۲۰ درصد منابع بانکی کشور را به‌عنوان چشم‌انداز بانک اعلام و حفظ و رشد بانک قرض‌الحسنه در شاخص‌هایی نظیر کفایت سرمایه را از برنامه‌های خود عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، مراسم معارفه سعید شمسی‌نژاد به‌عنوان مدیرعامل بانک مهر ایران با حضور جمعی از مدیران بانک‌ها برگزار شد. شمسی‌نژاد دکترای مدیریت مالی دارد و تحقیقات مختلفی در حوزه اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی و بانکداری دیجیتال داشته است. او همچنین پیش از این عضو هیئت‌مدیره بانک قرض‌الحسنه رسالت بوده است.

محسن پدرام، رئیس هیئت‌مدیره بانک مهر ایران در آغاز این مراسم گفت: «بانک مهر ایران موفق شده در شرایط رکودی اقتصاد، توفیقات خوبی داشته باشد که این موضوع مرهون تلاش‌های مدیران بانک به‌ویژه دکتر اکبری است. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.»

مرتضی اکبری، مدیرعامل سابق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سخنان خود در این مراسم گفت: «جای بانک مهر ایران در نظام بانکی خالی بود. هنگامی‌ که بانک را تحویل گرفتم، ساختار خوبی داشت و مدیران عامل قبلی کارهای زیادی انجام داده بودند. تلاش کردم زحمات آن دوستان به نتیجه برسد و با همدلی تیم مدیریتی، کارها را پیش ببریم.»

مدیرعامل سابق بانک مهر ایران افزود: «جای تقدیر و تشکر از کارکنان بانک مهر ایران وجود دارد که در شرایط سختی کار کردند. بانک‌های قرض‌الحسنه با ریسک اعتباری و بازار روبه‌رو نیستند؛ اما ریسک نقدینگی این بانک‌ها را آزار می‌دهد.»


موفقیت‌های بانک مهر ایران نتیجه تلاش همه کارکنان است


او ضمن قدردانی از زحمات پرسنل بانک درباره عملکرد بانک مهر ایران گفت: «میانگین کارکنان بانک در شعب ۳.۵ نفر است که در حال حاضر بسیار کم است، با این حال منابع بانک در طول پنج سال گذشته از ۵۰ هزار میلیارد ریال به ۷۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده که نشان از تلاش کارکنان بانک در شعب مختلف دارد.»

او ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرعامل جدید بانک گفت: «بانک هیئت‌مدیره‌ای خوب و حرفه‌ای دارد و این موضوع که سعید شمسی‌نژاد پیش از این در یک بانک قرض‌الحسنه عضو هیئت‌مدیره بوده‌، یک نقطه قوت است.»


تلاش برای رشد بانک مهر ایران


شمسی‌نژاد نیز پس از دریافت حکم مدیرعاملی خود گفت: «خوشبختانه بانک مهر ایران در شاخص‌های مختلف مانند کفایت سرمایه، وضعیت مطلوبی دارد. با لطف خدا، همکاری هیئت‌مدیره و همکاران، حفظ و رشد این شاخص‌ها جزء برنامه‌های ماست.»

مدیرعامل بانک مهر ایران با بیان اینکه موفقیت‌های بانک مهر ایران حاصل یک کار جمعی است، گفت: «اگر فرایندها به اصلاح و بهبود نیاز داشته باشد، آنها را ارتقا می‌دهیم. قرض‌الحسنه جای کار زیادی دارد. اکنون دو بانک قرض‌الحسنه در مجموع سه درصد منابع بانکی کشور را دارند، در حالی که باید چشم‌اندازمان رسیدن به ۲۰ درصد منابع باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.