راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از رمز یکبار مصرف بانکی بر بستر موبایل

سرویس رمز یکبار مصرف بانکی بر بستر تلفن‌همراه که تاکنون در ۶ بانک مورد آزمایش قرار گرفته است برای نخستین بار در نمایشگاه تله کام رونمایی و عرضه شد. .

بانک صادرات، عرضه کننده رسمی رمز یکبار مصرف

علیرضا طلوع مدیر عامل شرکت جیرینگ که این سرویس را در تله کام عرضه کرد، گفت: ارائه رمز یکبار مصرف بانکی تاکنون در ۶ بانک آزمایش شده و در نمایشگاه تلکام امسال بر روی بانک صادرات برای نخستین‌بار عرضه رسمی شد. وی مهمترین ویژگی این سرویس را امنیت بالا بدون نیاز به نصب هرگونه نرم‌افزاری بر روی گوشی موبایل دانست و گفت: کاربران دریافت این سرویس، می‌توانند بر روی موبایل خود منوی رمز یکبار مصرف را انتخاب کرده و برای استفاده از سرویس همبانک، رمز را انتخاب و بعد از مدت کوتاهی از طریق USSD رمز خود را دریافت کنند.

.

راحت‌تر شدن امکان استفاده از سرویس‌های جیرینگ

طلوع سرویس رمز یکبار مصرف را یکی از خدمات کیف پول الکترونیکی جیرینگ و بر بستر کدهای دستوری -USSD- عنوان کرد و افزود: استفاده از خدمات جیرینگ نیاز به نصب هیچگونه نرم افزاری ندارد و با تمام گوشی‌های هوشمند موجود در بازار سازگار است؛ با این حال برای پوشش‌دهی سرویس و خدمات کیف پول الکترونیکی در گوشی‌های هوشمند امسال اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند با ورژن آندروید ارائه می‌شود تا امکان استفاده از سرویس‌های جیرینگ برای کاربران راحت‌تر شود.

.

سامانه سپاس به کمک کیف پول الکترونیکی می‌آید

مدیرعامل جیرینگ با بیان اینکه در حال حاضر تنها سرویس‌هایی مانند فروش شارژ، اعلام موجودی و پرداخت قبوض از طریق کیف پول الکترونیکی امکان‌پذیر است گفت: در حال حاضر بانک مرکزی آیین‌نامه سپاس را برای بررسی در دستور کار خود قرار داده که با نهایی شدن آن و راه‌اندازی این سامانه امکان ارائه سرویس‌های بیشتری بر بستر کیف پول الکترونیکی فراهم می شود. وی سامانه سپاس را مجوزی در راستای تکمیل مجوزهای موجود جیرینگ دانست و اظهار داشت: با نهایی شدن آیین نامه سپاس امکان واریز و برداشت وجه، انتقال وجه و خرید و پرداخت‌های روزانه به این سرویس اضافه می‌شود و امکان خریدهای فروشگاهی با استفاده از کیف پول الکترونیکی تراکنش‌های موجود در جیرینگ را افزایش می‌دهد.

.

استفاده از جیرینگ در خارج از کشور

طلوع با بیان اینکه استفاده از کیف پول الکترونیکی تنها در برخی فروشگاه‌های طرف قرارداد امکان‌پذیر است گفت: بعد از دریافت مجوز سپاس این امکان را داریم که تمام فروشگاه‌های کشور را تحت پوشش قرار دهیم. مدیرعامل شرکت جیرینگ با بیان اینکه بستر موبایل قدرت بالایی برای ارائه سرویس به کاربران دارد گفت: تراکنش‌های موجود در سرویس کیف پول الکترونیکی، آنی انجام می‌شود بنابراین در کمترین زمان ممکن کاربران می‌توانند پرداخت خود را انجام دهند؛ حتی مشتریان جیرینگ کارت در خارج از کشور هم می‌توانند بدون پرداخت هزینه رومینگ از این خدمات بهره‌برداری کنند. وی با بیان اینکه به زودی امکان خرید بلیت هواپیما از طریق موبایل را فراهم می‌کنیم، گفت: در این زمینه مذاکراتی با چند شرکت هواپیمایی انجام شده است.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.