راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب شد / یک حکم پرحاشیه

طی حکمی از سوی شهردار تهران، حسین حیدری به‌عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب شد.

به گزارش راه پرداخت، روز گذشته، علیرضا زاکانی، شهردار تهران،‌ طی حکمی مشاور و دستیار ویژه خود را در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد.

زاکانی در حکم انتصاب حیدری به سمت مشاور و دستیار ویژه خود در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری بر اهمیت علم و فناوری به‌عنوان یک موضوع فرابخشی در بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین اهمیت هوشمندسازی در برنامه‌های دوم و سوم توسعه کلان‌شهر تهران تأکید کرده و گفته است: «انتظار می‌رود یکپارچه‌سازی، توسعه و بهینه‌سازی ظرفیت‌های شهر و شهرداری تهران در حوزه‌های شفافیت و فسادستیزی، هوشمندسازی فرایندها و خدمات، توسعه علم و فناوری، نوآوری، کارآفرینی، نخبگان و دیپلماسی فعال فناورانه که جزئیات آن در برنامه ابلاغی اعلام می‌شود، در اولویت توجه شما در برنامه‌های تهران هوشمند قرار گیرد.»

گفته می‌شود حسن حیدری، داماد شهردار تهران است و در پی این انتصاب، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نسبت به توانمند بودن حیدری برای تصدی این سمت ابراز امیدواری کرد و گفت: «در مورد این انتصاب پرس‌وجو می‌کنم.»

با توجه به نیاز روزافزون کشور به امر هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری و همچنین با توجه به چشم‌انداز آینده اقتصاد کشور مبنی بر حرکت به سمت دیجیتالی‌شدن، مشاور و دستیار شهردار کلان‌شهر تهران، مسلماً تأثیر بسزایی در پیشبرد اهداف این کلان‌شهر و به تبع آن، اهداف کشور در امور اقتصاد دیجیتال و سایر حوزه‌های مهم هوشمندسازی و فناوری‌های نوین خواهد داشت. انتظار می‌رود انتخاب اشخاص برای چنین سمت‌ خطیری بر اساس سوابق اجرایی، تخصص و توانمندی شخص در این حوزه بدیع صورت گیرد.

زاکانی بعد از حواشی ایجادشده در پی انتصاب داماد خود به‌عنوان مشاور و دستیار ویژه در امور هوشمندسازی در صفحه اجتماعی خود با تأکید بر اینکه حسن حیدری،‌ هیچ رابطه استخدامی با شهرداری و دریافتی از آن نخواهد داشت، نوشت: «من صرفاً از تجربه و دانش علمی ایشان در حوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم کرد. این امر غیرقانونی نبوده و این حکم صرفاً برای اشراف و نظارت دقیق بنده از طریق ایشان در این پروژه مهم صادر شده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.