راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتحاد در دولت چین برای مقابله جدی با ارزهای دیجیتال

بانک مرکزی چین در حال طراحی یک مکانیسم هماهنگی جدی با سازمان‌های دولتی این کشور برای ادامه مبارزه با ارزهای دیجیتال است.

به نقل از خبرگزاری کوین‌تلگراف، به نظر می‌رسد دولت چین برای مقابله با صنعت ارزهای رمزنگاری‌شده جدی‌تر از همیشه است؛ چراکه مقامات دولتی این کشور نیروهای خود را برای مبارزه با عملیات رمزنگاری آماده کرده‌اند.

بانک مرکزی چین (PBoC) روز جمعه به طور رسمی از مجموعه‌ای از اقدامات جدید دولت چین از جمله ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و بخش‌های پرنفوذ این کشور، جهت سرکوب فعالیت‌های حوزه رمزنگاری پرده برداشت.

۱۰ دستگاه دولتی چین، از جمله PBoC، اداره فضای مجازی چین و وزارت امنیت عمومی، در طراحی مکانیسم هماهنگی مزبور جهت جلوگیری از مشارکت بازیگران مالی در معاملات رمزارزها، دخالت داشته‌اند.

بر اساس اعلام مقامات و مؤسسات مربوط به حوزه رمزارزها در چین، پیشرفت‌های قابل توجهی در پلتفرم‌های نظارت بر رمزنگاری، جهت شناسایی بهینه معاملت غیرقانونی اتفاق افتاده است.

بانک مرکزی چین با تأکید بر این که تعداد زیادی از آژانس‌های دولتی در حال حاضر با رعایت قوانین چینی به سختی با ارزهای دیجیتال برخورد می‌کنند، گفت: «بخش‌های مدیریت مالی، امنیت سایبری و اطلاعات، مخابرات، امنیت عمومی و نظارت بر بازار، همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند تا کانال‌های پرداخت را قطع کرده و وب‌سایت‌های مربوطه و برنامه‌های تلفن همراه را مطابق قانون مسدود کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.