راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه شرکت خدمات انفورماتیک 800 میلیارد تومان افزایش یافت

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت خدمات انفورماتیک که روز سه‌شنبه 30 شهریورماه به ریاست انتظاری، رئیس هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک و با حضور اکثريت سهام‌داران اين شرکت برگزار شد، افزایش سرمایه 800 میلیارد تومانی از محل سود انباشته به تصویب رسيد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، در ابتدای جلسه سیدابوطالب نجفی، مديرعامل شرکت، با اشاره به شرایط کنونی کشور و مواجهه آن با کرونا که خوشبختانه در دولت جدید روند واکسیناسیون آن تسریع شده، به فشارهای ناشی از تحریم که بسیاری از تعاملات مالی و حتی ورود فناوری‌های نوین را با دشواری مواجه کرده، اشاره کرد. او همچنین از دسترسی محدود به منابع ارزی در کنار روند رو‌به‌رشد خروج نیروی انسانی از کشور به‌عنوان مشکلات موجود یاد کرد و گفت: «با وجود این مشکلات، آنچه اکنون با تلاش کارکنان و مدیران شرکت محقق شده، افق روشنی را پیش‌ روی ما قرار داده است. ظرفیت‌های ایجادشده، امکان مدیریت روزانه 700 میلیون تراکنش را با امنیت و پایداری بالای 99 درصد فراهم کرده است.»

او در ادامه بر مشارکت با فین‌تک‌ها و گشودن بازارها برای این کسب‌وکارهای نوین فناورانه تأکید کرد و خلق ارزش از داده‌ها و ایجاد کسب‌وکارهای مبتنی بر داده‌های حساس و کلیدی موجود در شرکت را از دیگر زمینه‌های مهم و جدید فعالیت‌های شرکت خدمات انفورماتیک برشمرد. نجفی ابراز امیدواری کرد در دولت جدید بیش از پیش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت دیده شود و با حمایت از آنها بهره‌برداری‌های لازم در مسیر اهداف عالیه کشور صورت پذیرد.

در ادامه جلسه، سهام‌داران در ارتباط با وضعیت پروژه بانک تجارت، رمز پول ملی بانک مرکزی، زمین شهر آفتاب و مرکز داده ساختمان شاه‌نظری سؤالاتی را مطرح کردند. همچنین تعدادی از سهام‌داران خواستار افزایش نرخ کارمزد بعضی از خدمات و نیز اخذ کارمزد از خدمات دیگر شدند که مقرر شد موارد به مراجع ذی‌صلاح اعلام شود.

در پایان پس از گزارش بازرس قانونی، افزایش سرمایه 8000 میلیارد ریالی از محل سود انباشته به تصویب مجمع رسيد. با این افزایش سرمایه، شرکت خدمات انفورماتیک در صدر شرکت‌های صنعت رایانه بورسی با سرمایه 36 هزار میلیارد ریال باقی می‌ماند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.